درگفت‌وگو با پانا

عضو مجمع نمایندگان استان تهران: بانک اطلاعاتی جامعی از کودک‌آزاری و خشونت علیه کودکان وجود ندارد

در لایحه حمایت از کودکان برای والدین متخلف مجازات هایی تعیین شده است

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت بانک اطلاعاتی جامعی از کودک‌آزاری و خشونت علیه کودکان وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۰۸۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عضو مجمع نمایندگان استان تهران: بانک اطلاعاتی جامعی از کودک‌آزاری و خشونت علیه کودکان وجود ندارد

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با پانا در مورد آخرین وضعیت لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: با اتمام روند بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی بعد از تعطیلات نوروز در صحن علنی مجلس مورد ارزیابی نمایندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد:در این لایحه برای والدین متخلف مجازات هایی تعیین شده و با پیش‌بینی طرد کودکانی که والدین آنها به دلیل کودک‌آزاری مجازات شده‌اند، یا در پی ارتکاب این جرم و تعیین مجازات از والدینشان سلب حضانت شده است، برای نحوه مراقبت‌های بعدی از آنها نیز تصمیم‌گیری شده است.

وی افزود: بانک اطلاعاتی جامعی از کودک‌آزاری و خشونت علیه کودکان وجود ندارد و آمارهای ارائه شده از سوی برخی دستگاه ها نیز دقیق و جامع نیست.

رحیمی با بیان اینکه تصویب قوانین تنها راهکار رفع مشکلات کودکان و نوجوانان نیست، افزود: باید در کنار تصویب قوانین زیرساخت‌های عمومی جامعه برای کاهش مشکلات و معضلات کودکان و اجرای قوانین مهیا و فراهم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تنها به اعمال مجازات قانونی و کیفری اکتفا نشده است، تصریح کرد: راهکارهای جلوگیری از آسیب ها و حمایت قبل و بعد از آسیب و پیشگیری و رویکردهای آموزشی و حمایتی در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است؛ البته با تبدیل این لایحه به قانون خلاء‌های قانونی در مسیر حمایت از کودکان و نوجوانان برطرف می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار