یک روزنامه نگار کرد عراقی:

دولت ترکیه در تلاش برای استقرار داعش و النصره در شمال سوریه و شمال عراق است

تهران (پانا) -یک روزنامه نگار کرد عراقی با اشاره به حملات اخیر ارتش ترکیه علیه نیروهای کرد در شمال سوریه و کردستان عراق اعلام کرد، ترکیه در تلاش برای استقرار بازمانده‌های داعش و جبهه النصره در مناطق کردنشین در سوریه و عراق است.

کد مطلب: ۸۰۸۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دولت ترکیه در تلاش برای استقرار داعش و النصره در شمال سوریه و شمال عراق است

به گزارش ایسنا، مسعود عبدالخالق، روزنامه‌نگار کرد عراقی درخصوص هدف دولت ترکیه از آغاز حملات در کردستان عراق بعد از عفرین اظهار کرد: همه به چشم خود دیدند که با ورود ارتش ترکیه به عفرین بازمانده‌های گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره در این شهر مستقر شدند. حالا هم آنها در تلاش هستند شمار دیگری از آنها را در ارتفاعات کوهستانی در شمال عراق مستقر کنند تا هیچ نیروی کردی در این مناطق باقی نماند.

وی با اشاره به حملات اخیر ارتش ترکیه به نیروهای کرد در سوریه و کردستان عراق و عدم خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سایر کشورها به خبرنگار ایسنا در اربیل گفت: نیروهای ارتش ترکیه که از سال ۱۹۷۴ که وارد قبرس شدند، هنوز این کشور را ترک نکرده‌اند و نیروهایی که وارد شمال سوریه شده و یا اکنون در شمال عراق مستقر هستند، هیچ وقت این مناطق را ترک نخواهند کرد.
این روزنامه نگار کرد عراقی در ادامه افزود: دولت ترکیه دشمن سرسخت کردها بوده و در طول تاریخ این را مورد تاکید قرار داده است و رهبران ما نباید فریب تبلیغات آنها را بخورند، ارتش ترکیه اکنون در ترکیه، سوریه و عراق علیه کردها می‌جنگد که این جنگ برخلاف تمام کنوانسیون‌های بین المللی بوده و نقض حاکمیت سیاسی عراق و سوریه است.
در ارتباط با همراهی جامعه بین المللی با این خواسته دولت ترکیه، مسعود عبدالخالق اظهار داشت: اگرچه جامعه بین المللی همسو با این اقدامات دولت ترکیه نیست، اما در مقابل آن نیز سکوت اختیار کرده است و در چنین فضایی دولت ترکیه هر اقدامی که صلاح بداند انجام می‌دهد.

در چند روز اخیر نیروهای ارتش ترکیه با ورود به عمق ۱۵ کیلومتری خاک عراق در مناطق مرزی ترکیه، ایران و عراق با نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) درگیر شدند.

در بامداد روز پنج شنبه نیز جنگنده‌های ارتش ترکیه با حمله به شماری از روستاهای شهر چومان از توابع استان اربیل جان ۴ غیرنظامی را گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار