مازندران‌گردی در نوروز

بهشهر؛ شهر زمردنشان شرق مازندران

ساری (پانا) - بهشهر از گذشته‌های دور تاکنون یکی از زیباترین شهرهای مازندران است که باید مهمان این شهر باشید تا زیبایی برایتان معنا شود.

کد مطلب: ۸۰۸۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد

میانکاله

شبه جزیره میانکاله، یکی از مهمترین مناطق حفاظت شده در شمال ایران است. هر ساله بیش از صدها هزار پرنده مهاجر وارد این منطقه حفاظت شده می شوند. بهترین فصل برای سفر به میانکاله، بهار است. اما اگر قصد دیدن پرندگان مهاجر را دارید از اواخر آبان تا نزدیک نوروز هست. برای رفتن به میانکاله دو مسیر اصلی وجود دارد؛ راه اول- ساری، نکا، بهشهر، بندرامیرآباد و میانکاله و راه دوم-ساری، سورک، دشت ناز، گهرباران، بندر امیرآباد و میانکاله. اگر مایل به دیدن مزارع زیبا، دیدار از پارک حیات وحش دشت ناز (محل پرورش گوزن خالدار آسیاسی)، تالاب زیبای زاغمرز و حرکت در مسیر ساحلی دریای مازندران هستید، مسیر دوم را انتخاب کنید.
علاقه مندان به پرنده‌نگری می‌توانند زمستان و پاییز جلوه های شگفتی از پرندگان مهاجر از جمله فلامینگوها را از نزدیک در تالاب لپوی بهشهر به تماشا بنشینید. تالاب لپو در فاصله ی یک کیلومتری شمال بهشهر در منطقه ی زاغمرز است. باغ تاریخی مجموعه باغ های عباس آباد در ۹ کیلومتری بهشهر، در دامنه رشته کوه های البرز چشم نوازی می کند. ورودی جاده فرعی مسیر این باغ، از داخل شهر بهشهر می گذرد. این مجموعه شامل چشمه، مخزن، گل باغ، کاخ، حمام، آسیاب آبی و دو برج آجری است. تاریخ و طبیعت در عباس آباد محسورتان می کند.
کاخ زیبا و تاریخی صفی آباد که متعلق به مادر شاه عباس صفوی بود در جنوب غرب بهشهر و بالای ارتفاعات منتهی به دشت قرار دارد. بازدید از این کاخ به دلایل امنیتی مقدور نیست. اما عمارت از درون شهر پیداست.

سروهای صد ساله

باغشاه معروف به پارک شهرداری، باغ مصفا و دل فریبی است که امروزه محل شهرداری بهشهر است. این باغ متعلق به دوران صفویه است که به گفته ی جهانگردان در آن زمان نیز پر از درختان سرو صد ساله و گل های آراسته بوده است. اینجا نمایشگاه صنایع دستی هم وجود دارد. روستای هزار ساله متکازین در ۷۷ کیلومتری بهشهر علاوه بر گورستان تاریخی، بقایای ۵۰ آسیاب آبی و طبیعت لعبت، به خاطر "گلیمچه متکازین"، این هنردستان زنان اهالی روستا مشهور است. "گلیمچه متکازین" جزو منحصر به فردترین صنایع دستی مازندران است. در بهشهر در خیابان های ایستگاه گرگان، جمهوری، مفتح و گرگان و شهر رستم کلا و منطقه زاغمرز از کارگاه های تولید گلیمچه متکازین، لاک تراشی، نمد، زیورآلات سنتی، صنایع چوبی و گلیم دیدن و خرید کنید.
گوهر تپه شاید بی نظیرترین جاذبه شهرستان بهشهر باشد. این سایت موزه هفت هزار ساله شما را به ماورای تاریخ خواهد برد. گوهر تپه، بازمانده از شهری کهن در حاشیه ی خزر، دو کیلومتری شهر "رستم کلا" بهشهر قرار دارد. غار کمربند و هوتو نیز در این مسیر واقع شده است.

توسکا چشمه؛ سرد و لذت بخش

اگر پارک‌های جنگلی برایتان جذابیت دارد و دلتان برای هوای پاکیزه، سرد و دلپذیر لک زده، پیشنهاد ویژه ای برایتان داریم؛ پارک جنگلی"توسکا چشمه" در ۵۰ کیلومتری جنوب گلوگاه. در "توسکا چشمه" طبیعت با همه ی وجود دلبری می کند و در گرمترین فصل سال دمای هوا به صفر درجه سانتی گراد نیز می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار