توسط دامپزشک مقیم کیش صورت گرفت

جراحی مغز گربه برای خارج کردن گلوله های ساچمه ای از جمجمه + تصویر

تهران (‌پانا) - دکتر محمد بازآیی دامپزشکی که این عمل را انجام داد، در این باره گفت: این گربه یک ساله که در اصطلاح عمومی به آنها گربه خیابانی و بدون صاحب گفته می شود، به کلینیک دامپزشکی منتقل و در معاینه های ابتدایی، عارضه ای در سر این حیوان تشخیص داده شد.

کد مطلب: ۸۰۸۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جراحی مغز گربه برای خارج کردن گلوله های ساچمه ای از جمجمه + تصویر

به گزارش ایرنا، وی افزود: رادیوگرافی ها نشان داد گلوله های ساچمه ای در عمق جمجمه و مغز گربه قرار دارد که تنها راه خارج کردن آنها جراحی مغز بود.
دکتر بازآیی ادامه داد: به این منظور یک برش کرانیوتومی روی جمجمه گربه ایجاد شد و یک گروه سه نفری شامل دکتر دامپزشک، دستیار بیهوشی و دستیار استریل جراحی مغز این حیوان را انجام داده و پس از دوساعت، موفق شدند گلوله های ساچمه ای را خارج کنند.
به گفته این دامپزشک، حال عمومی حیوان هم اکنون خوب است و حرکت های فیزیکی را به راحتی انجام می دهد که پس از پایان دوره درمان با داروهای آنتی بیوتیک، آزاد خواهد شد.
دکتر بازآیی که مورد مشابه دیگری از این جراحی را در کارنامه اش دارد، درباره سابقه انجام این قبیل جراحی ها روی حیوانات اظهار داشت: در مواردی نادر، جراحی برای خارج کردن تومور از بدن حیوانات انجام شده اما جراحی مغز گربه برای خارج کردن گلوله، از کم سابقه ترین موارد ثبت شده دامپزشکی است.
وی درباره انگیزه خود و همکارانش برای انجام این عمل خاص اظهار داشت:حق حیات یک بار توسط خداوند به هر موجودی داده می شود و اگر فردی حق حیات هر موجودی را به واسطه اقدامی همچون شلیک گلوله به سر یک گربه به خطر بیندازد، سایرین موظفند تمام تلاش خود را برای برگرداندن این حق خدادادی به کار گیرند و تنها با محترم نگاه داشتن حق حیات تمام موجودات می توانیم امیدوار باشیم که دیگران نیز این حق را برای ما قائل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار