در گفت وگو با پانا راهکارهای حمایت از کالای ایرانی بررسی شد

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران: مدیریت مناسب بهره وری عوامل تولید را افزایش دهد

تهران (پانا) - عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید مجموعه‌های تولیدی باید با مدیریت مناسب بهره‌وری را افزایش دهند و قیمت‌تمام شده تولید را کاهش دهند.تولیدکنندگان می‌توانند با بهبود بهره‌وری عوامل تولید قیمت‌تمام شده را حدود 5 درصد کاهش دهند.

کد مطلب: ۸۰۸۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران: مدیریت مناسب بهره وری عوامل تولید را افزایش دهد

یونس ژائله در گفت ‌وگو با خبرنگار پانا، اظهار کرد: تولید‌کنندگان باید تلاش ‌کنند تا کالایی کیفی وبا قیمت مناسب به مردم ارایه دهند و این حق مصرف‌کننده است که کالای کیفی و با قیمت مناسب را خریداری کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: در شرایط فعلی طبیعی است که تولیدکنندگان باید کیفیت کالای تولیدی خود را افزایش دهند و قیمت محصولات خود را درحد قیمت‌های جهانی رقابتی کنند.

وی ادامه داد: مسئولان دولتی نیز باید تلاش کنند تا سیاست‌هایی را که موجب افزایش قیمت تمام‌شده تولید می‌شود را کاهش دهند و نباید با سیاستگذاری‌های نامناسب ، تولیدکنندگان را با شرایط دشوار مواجه کنند.

ژائله خاطرنشان کرد: متاسفانه تولید تحت شرایطی قرار می‌گیرد که ازسوی بخش‌های دولتی به آنها تحمیل می‌شود که درراستای حمایت از کالای ایرانی این قوانین مزاحم باید اصلاح شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی شیرین عسل عنوان کرد:‌ مجموعه‌های تولیدی باید با مدیریت مناسب بهره‌وری را افزایش دهند و قیمت‌تمام شده تولید را کاهش دهند.تولیدکنندگان می‌توانند با بهبود بهره‌وری عوامل تولید قیمت‌تمام شده را حدود 5 درصد کاهش دهند.

وی افزود: از سوی دیگراصلاح برخی سیاست‌های دولتی می‌تواند قیمت‌تمام شده تولیدات را حدود 15 درصد کاهش دهد که در این باره نیز باید سیاست‌های لازم از سوی دولت اتخاذ شود.

سهم عوامل تولید در کالاهای مختلف متفاوت است

ژائله خاطرنشان کرد: سهم عوامل تاثیرگذار در قیمت‌تمام شده محصولات مختلف متفاوت و قابل بررسی است و حالا که نهضتی ملی برای حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی شکل‌ گرفته است باید تمامی فاکتورها و عوامل موثر بر قیمت‌تمام‌شده بررسی و کنترل شود تا کیفیت کالاهای ایرانی نیز افزایش یابد.

شرایط تولید باید باثبات و قابل پیش‌بینی باشد

عضوهیات نمایندگان اتاق ایران عنوان کرد:‌ پیش بینی شرایط باثبات برای تولید بسیار مهم است و تولیدکنندگان باید از ثبات قوانین حتی اگر قوانین درستی نباشند اطمینان داشته باشند.

وی عنوان کرد: تدوام در سیاست‌هایی که اگر درست هم نباشد بهتر از آن است که قوانین یک شبه تغییر کند.

ژائله در ادامه به توقف ناگهانی ثبت سفارش کالاها و مواد اولیه تولید اشاره کرد و افزود: تصمیماتی که یک شبه برای توقف یا برقراری ثبت سفارش گرفته می‌شود یکی از سیاست‌هایی است که اسیب‌های جدی به برخی از تولیدات وارد کرده است.

مدیراین گروه صنعتی با اشاره به نوسان‌های نرخ ارز اظهار کرد:‌نرخ ارز درماههای اخیر افزایش 30 درصدی داشته است که بخشی از آن به دلیل سیاست‌های نادرست تحریم است و مشکلاتی برای انتقال ارز حاصل از صادرات به ویژه فروش نفت وجود دارد که نوسان‌های ارزی و محدودیت‌های منابع ارزی را موجب شده است.

محدودیت و نوسان‌های ارزی قیمت تمام‌شده تولید را افزایش می‌دهد

وی افزود:‌ برخی از منابع ارزی کشور محدود و بلوکه شده است و دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست و اگرچه کمبود درآمد ارزی وجود ندارد اما مشکلاتی در انتقال ارز وجود دارد و مسئولان عالی کشور باید سیاست‌هایی برای حل این مشکلات بیندیشند و راهکارهایی متعددی هم در این زمینه وجود دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد:‌ تاثیر افزایش نرخ ارز در نهایت به مصرف کننده تحمیل می‌شود و با توجه به حساسیتی که در این زمینه وجود دارد باید از بروز چنین شرایطی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور همانند کشتی بزرگی است که اگر امروز فرمان آن تغییر جهت دهد با وقفه‌ای طولانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تغییراتی که در نرخ ارز به وجود آمده است با وقفه در چند ماه آینده تاثیرات خود را در اقتصاد به دنبال خواهد داشت و این شرایط لزوم تصمیم‌گیری‌های مناسب را دو‌چندان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار