امام جمعه شهرقدس:

با همت بلند مسئولان، مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد

شهرقدس ( پانا ) - امام جمعه شهرقدس گفت: شورای جدید شهر، شورایی تازه‌نفس و جوان و تحصیلکرده است وبا همت بلند مسئولان مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

کد مطلب: ۸۰۸۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
با همت بلند مسئولان، مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ، مقوله فرهنگ یکی از ارکان رشد و توسعه هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و به همین دلیل سیاست‌گذاری در این حوزه اهمیت فراوانی نزد مردم و مسئولین داردو در حوزه شهرستان‌ها سیاست‌گذاری‌های فرهنگی بر عهده شورای فرهنگ عمومی شهرستان است و با توجه به ارتباط تنگاتنگ مسائل شهری و مقوله فرهنگ، حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم میراحمدی، امام جمعه شهرقدس و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر قدس پیرامون مسائل فرهنگی و اقدامات منطقه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی در ادامه افزود:شورای فرهنگ عمومی شهر قدس در طول سال جاری قریب به یازده جلسه و بیست وسه مصوبه داشت که بیشتر مصوبات شورای فرهنگ عمومی عمدتا عملی شد، یعنی روی کاغذ نماند وبلکه همه به مرحله اجرا در آمد و تا آنجا که لازم بود خودش را در سطح جامعه نشان داد.

وی بیان کرد:فرهنگ عمومی در شهری مثل قدس که با همه اقوام و طوایف و فرقه‌های مختلف مواجه است، کارهای خیلی خوبی را انجام می‌دهد. هماهنگی فکری و فرهنگی در شهرستان خودش را در مناسبت‌هایی مثل 22 بهمن، روز قدس، حضور در انتخابات، در مسایل مذهبی و... نشان می‌دهدو شهر قدس الحمدلله در استان تهران گاها حرف اول را می‌زند و این نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم شهرستان است که مسئولان محترم شورای فرهنگ عمومی بر اساس مصوبات اجرایی می‌کنند که نتیجه‌اش را در اجتماعات مختلف می‌بینیم.

حجت الاسلام میر احمدی گفت :گاهی مصوبات کشوری است، یعنی مصوبات شورای فرهنگی باید تطابق با مسایل کشوری و نظام داشته باشد که مساله‌ای جداست، ولی بسیاری از مصوبات ما شهرستانی است. ما از یک سو مسایل اجتماعی مانند حجاب و عفاف و رفتارهای دختران و جوانان و از سوی دیگر برگزاری مراسمات مذهبی، حضور هیات‌ها در میادین، هماهنگ بودن هیات‌ها در روز عاشورا را دنبال می‌کنیم که شهرستانی و کشوری است.

وی تاکید کرد:مثلا اعلام می کنند که تمثال امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل یا حضرت علی‌اکبر علیهم‌السلام در ایام محرم و تاسوعا و عاشورا در هیج جایی از هیات‌ها نباید باشدو این یک اعلان کشوری است ویک زمانی کنار هر هیاتی تمثال حضرت ابوالفضل (ع)بود، تمثال امام حسین (ع)بود که روی بنرها هم می‌زدندو ما هم در شهر قدس گفتیم شورای فرهنگ عمومی اعلام کند هیچ هیاتی این کار را نکند، چنانکه در سراسر کشور اعلام شده و انجام نشد. یا مساله قمه‌زنی که در سراسر کشور نهی شد، ما هم اینجا اجرایی کردیم و این مسایل کشوری است و در شهرستان قدس هم اجرا شده و شورای فرهنگ عمومی به سازمان تبلیغات اعلام می‌کند و آن هم به هیات‌ها اعلام می‌کند.

امام جمعه شهر قدس افزود:امسال به لحاظ فرهنگ بالایی که مردم شهرستان دارند و سخنی که رهبر فرمودند امسال راهپیمایی 22 بهمن تماشایی خواهد بود، شورای فرهنگ عمومی بر محور همین مساله برگزار شد و به همه هیات‌ها و مراکزی مثل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مساجد اعلام شد که راهپیمایی 22 بهمن امسال به فرموده رهبر باید تماشایی باشد. شاهد بودیم که به اذعان همه سه‌برابر سال‌های قبل جمعیت آمد. این فرهنگ بالای مردم نشانگر این است که مردم گوش به فرمان رهبرشان و گوش به فرمان نظام دارند و در مسیر نظام و خدمت به نظام هستندو دیدیم که اغتشاشگرانی نیز آمدند و شبکه‌های مجازی اعلام می‌کردند چنین و چنان خواهد شد، اما ذره‌ای در روحیه مردم تاثیر نگذاشت بلکه برای جواب دادن به حرف‌های یاوه‌ای رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین نخست‌وزیر اسرائیل و همه ضد‌انقلاب‌های داخلی و خارجی، مردم حضوری تماشایی داشتند.

وی تصریح کرد:اولا باید از همه عزیزانی که در برگزاری راهپیمایی 22 بهمن همکاری کردند،اعم از شورای شهر، شهرداری، فرمانداری و ستاد دهه فجر تشکر کنم، ثانیا بیشتر شهرهای استان تهران هم جای اعتراض و انتقاد دارد و هم جای تمجید و تعریف از خادمانی دارد که خدمت می‌کنند. اما باید گفت مسئولان شهرداری و شورا و دیگر مسئولین شهرستان بی‌عیب هم نیستند. اینگونه نیست که بگوییم همه چیز آماده و لوازم رفاه و آسایش و همه چیز مهیاست، بلکه مشکلات زیادی در شهرستان وجود دارد، ولی آنچه که مردم ما باید توجه داشته باشند این است که مسئولان کارشان را انجام می‌دهند. این نیست که بگوییم مسئولان کار نمی‌کنند و توجه ندارندو همه اینها کار و تلاش می‌کنند، ولی شعاع کاری‌شان همین است که می‌بینیم .

/ خبرنگار : موسی میدانی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار