معاون وزیر راه و شهرسازی :  ۹۸ درصد برنامه‌ توسعه خطوط ریلی در سال ۹۶ محقق شد

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ریل‌گذاری خط‌آهن قزوین-رشت در اوایل سال جاری خبر می‌دهد و می‌گوید از کل هدف‌گذاری‌های دولت برای توسعه خطوط ریلی، فقط ۱۰کیلومتر در پروژه‌های قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد باقیمانده است.

کد مطلب: ۸۰۸۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه و شهرسازی :  ۹۸ درصد برنامه‌ توسعه خطوط ریلی در سال ۹۶ محقق شد

به گزارش وزارت راه‌وشهرسازی، خیرالله خادمی اظهار کرد: راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه به موجب اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه و بخشی از استان ایلام به یک دیگر یکی از خطوط ریلی بسیار مهم شبکه ریلی کشور است که سرانجام با اتصال به مرز خسروی و سپس به شبکه ریلی عراق به شبکه‌های ریلی بین‌المللی نیز ارائه خدمات خواهد کرد.

وی با یادآوری این‌که این پروژه با هزینه 1000 میلیارد تومان اجرا شد، افزود:‌60 کیلومتر این خط‌آهن حد فاصل ملایر-فیروزان ابتدای امسال به بهره‌برداری رسید و 115 کیلومتر دیگر از فیروزان- کرمانشاه در سال 96 ریل‌گذاری شد.

وی با بیان این‌‌که ریل‌گذاری 115 کیلومتر در یکسال عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود به هدف‌گذاری دولت برای توسعه خطوط ریلی به طول 516 کیلومتر اشاره و تصریح کرد: از کل این هدف‌گذاری فقط 10کیلومتر در پروژه‌های قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد باقیمانده است که تلاش‌می شود اوایل سال جاری تکمیل و بدین ترتیب ریل‌گذاری برنامه سال گذشته 100 درصد محقق شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این‌که بخشی از اقدامات انجام شده در زمان ساخت پروژ‌های ریلی مانند ایجاد «دال‌ بتنی» برای اولین بار در کشور انجام شد، اظهار کرد:‌ هر یک از پروژه‌های اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خود یک ابر پروژه عمرانی بودند و اتمام آنها به طور همزمان با در نظرگرفتن ابنیه‌های بسیار بزرگ و خاکریزی در حجم بسیار یکی از اقدامات بی‌نظیر و قابل تقدیر در دوران بعد از انقلاب به شمار رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار