شهادت مظلومانه جوانترین شمع هدایت و نهمین بحر کرامت تسلیت باد

فیروزکوه(پانا)-امام علی بن محمد(ع)،معروف به هادی و نقی که دهمین امام شیعیان است، در سوم رجب و به قولی در بیست و پنجم جمادی الاخر در سامرا به شهادت رسید.

کد مطلب: ۸۰۸۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شهادت مظلومانه جوانترین شمع هدایت و نهمین بحر کرامت تسلیت باد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران،حضرت امام ابوالحسن،علی الهادی(ع) ملقب به امام هادی(ع) دهمین امام شیعیان در 15 ذی الحجه سال 212ه.ق در اطراف مدینه منوره در محلی به نام صریا متولد شد و پدر بزرگوارشان حضرت امام جواد(ع) و مادرشان بانوی گرامی سمانه مغربیه است که بانویی با فضیلت و با تقوا بود.

امام هادی (ع) در سن شش یا هشت سالگی ، پس از شهادت پدر بزرگوارشان حضرت امام جواد(ع) به امامت رسید و نیز مدت سی و سه ساله امامت حضرت هادی (ع) با خلافت معتصم،واثق،منتصر،مستعین و چند تن دیگر همراه بود.

آن حضرت و فرزند گرامیشان،امام حسن عسکری(ع) به عسگریین شهرت یافتند زیرا خلفای بنی عباسی ایشان را به سامرا(عسکر) برده و تا آخر عمر پر برکتشان در آنجا تحت نظر قرار دادند.

حضرت امام هادی(ع) به القابی از جمله ،نقی،عالم،فقیه،امین و طیب شهرت داشت و کنیه مبارک ایشان نیز ابوالحسن است و امام علی النقی(ع) دارای نفس زکیه و عزمی راسخ و همتی عالی بود و عظمت شخصیت ایشان به قدری زیاد بود که دوست و دشمن را به اعتراف وا داشته که قسمتی از این اعترافات مبتنی بر شخصیت آن حضرت به لحاظ معنوی و اخلاقی بخش دیگر ناشی از ابعاد علمی آن بزرگوار و نتیجه کراماتی است که از آن حضرت صادر شده است.

سرانجام امام هادی النقی(ع) در 3 ماه رجب سال 245 هجری.قمری و در سن 42 سالگی توسط متوکل عباسی به شهادت رسید که مرقد شریف ایشان نیز در جوار مرقد فرزند بزرگوارشان حضرت امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا،ملجاء و پناه شیعیان و عاشقان آن حضرت است.

/خبرنگار:فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار