مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد:

افزایش 3.5 برابری پروازها در ایام نوروز

اردبیل (پانا) - مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در ایام نوروز ظرفیت پروازهای فرودگاه اردبیل 3.5 برابر افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۰۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 3.5 برابری پروازها در ایام نوروز

میرفخرالدین هاشمی اظهار کرد: ما از 15 اسفندماه برنامه‌ریزی‌های خودمان را در استقبال از مسافران نوروزی با گلکاری و تزئین محوطه ترمینال به شکل داخلی و خارجی انجام دادیم.
وی با بیان اینکه از فردا ظرفیت پروازهای فرودگاه اردبیل تا 3.5 برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار به مقصد رشت پرواز دایر کردیم که در صورت استقبال هموطنان این پروازها تداوم می‌یابد.
مدیر کل فرودگاه‌های استان افزود: در سال آینده به مقصد شیراز، اصفهان، ساری و ارومیه قصد دایر کردن پروازهایی را داریم که امیدواریم به تدریج زمینه دایر کردن این پروازها فراهم آید.
هاشمی بیان کرد: پروازهای مشهد از دو پرواز فعلی به چهار پرواز افزایش یافته به طوری که قرار است روزهای شنبه و سه‌شنبه با همکاری شرکت ایران ایر پروازها به مقصد مشهد دایر شود تا در کنار پرواز روزهای یکشنبه و چهارشنبه زمینه جابجائی زایران حرم امام رضا(ع) از استان فراهم آید.
وی به تغییر روزهای پرواز فرودگاه پارس‌آباد به ایام شنبه و سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: با استقبال هموطنان تعداد پروازهای فرودگاه پارس‌آباد نیز می‌تواند افزایش یابد.
مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت با انتخاب پیمانکار عملیات بهسازی باند اول فرودگاه اردبیل آغاز می‌شود، گفت: قرارداد ما 15 ماهه است و مقرر شده باند اول فرودگاه اردبیل در کنار بهسازی و تجهیز امکانات مدرن به سیستم روشنایی CAT2 مجهز شود.
هاشمی ویژگی‌های این سیستم را یادآور شد و اظهار کرد: برای اولین بار در کشور و در عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل سیستم روشنایی CAT2 اجرایی و عملیاتی خواهد شد و امیدواریم با تامین منابع عملیات بهسازی ظرف 15 ماه به انجام برسد.
وی ادامه داد: با بهسازی که انجام می‌‌دهیم 30 تا 40 سال آینده مشکلی از لحاظ زیرساختی در فرودگاه اردبیل نخواهیم داشت به طوری که ما هم اکنون نیز در فرودگاه اردبیل تجهیزات و امکاناتی داریم که جوابگوی پروازهای متعدد خواهد بود.
مدیر کل فرودگاه‌های استان افزود: ما از 13 هزار مترمربع فضای پذیرش مسافر فرودگاه اردبیل تنها از 3 هزار مترمربع آن استفاده می‌کنیم و مابقی این فضا بلااستفاده مانده است که از این روی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در حوزه مسافربری، مسافرگردانی و برقراری پروازها به شکل چارتر ورود پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار