۷۲ روستای مازندران مجوز بوم‌گردی دارند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: «72 روستای مازندران دارای مجوز بوم گردی هستند و پیش بینی می‌شود‌ این تعداد به 300 طرح تا پایان سال 97 افزایش پیدا کند.»

کد مطلب: ۸۰۸۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۷۲ روستای مازندران مجوز بوم‌گردی دارند

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، بهروزکشاورز بعدازظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران بر اجرای طرح نوروزگاه برای احیای آیین‌های نوروزی به عنوان یک رسالت فرهنگی در شهرستان‌هان مازندران قبل و همزمان با نوروز تأکید کرد و با اشاره به ظرفیت‌های بوم‌گردی در مازندران گفت: بوم گردی علاوه بر اشتغالزایی، گردشگری با محوریت حفظ طبیعت و احیای فرهنگ بومی مناطق را به همراه دارد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان این مطلب از فعالیت 72 روستای مازندران دارای مجوز بوم گردی خبر داد وافزود: به همین تعداد تقاضای درخواست مجوز برای اجرای طرح بوم‌گردی در مازندران وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 300 طرح تا پایان سال 97 افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به آمادگی کامل مازندران برای ارائه خدمات متفاوت در نوروز 1397 توسعه نمایشگاه سنتی را از اقدامات مهم در ایام برشمرد و گفت: استقرار بازارچه‌های صنایع دستی، در شهرها و روستاه‌های مازندران از اقدام های متفاوت پیش‌بینی شده برای ایام نوروز در مازندران است.

کشاورز اعلام کرد: همزمان با ایام عید نوروز 22 نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی در مسیرها و اماکن گردشگری این استان دایر می‌شود.

او به برگزاری پنج نمایشگاه در شهرهای رامسر، ساری، نوشهر، چالوس و عباس آباد بهشهر در سطح ملی اشاره کرد و افزود: مابقی نمایشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای و استانی است که از دوم فروردین آغاز به کار می‌کنند.

کشاورز با یادآوری اینکه در فرودگاه ساری و نوشهر نیز این نمایشگاه بصورت پابلوت برگزار می‌شود، گفت: در جهت ترویج فرهنگ سنتی مازندران علاوه بر عرضه صنایع دستی استان کارگاه جاجیم، سفالگری ومنبت در شهرهای تنکابن و بهشهر همچنان فعال است.

او با بیان این مطلب که کارگاه‌های سنتی فعال مازندران از مُهر اصالت برخوردار هستند، افزود: 74 هنرمند مازندران موفق به کسب مُهر اصالت یونسکو شدند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به اجرای طرح "هُنر ماه" در مازندران اشاره کرد و گفت: در این برنامه ماهیانه از هنرمندان مازنی که مُهر اصالت دارند تجلیل به عمل می‌آید که در حال حاضر این برنامه در پنج شهر مازندران اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار