بهار ثانیه ثانیه می آید

فیروزکوه(پانا)-با رسیدن بهار طبیعت ردای سبز بر تن میکند و چکاوک ها، نغمه ها و سرود های فرح بخش سر میدهند و انسان ها را به مهرورزی و گره گشایی فرا میخوانند.

کد مطلب: ۸۰۸۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بهار ثانیه ثانیه می آید

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران،نوروز اولین روز ماه فروردین،ماه شمسی است،نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که در برخی کشور ها و دیگر نقاط دنیا به عنوان روز اول سال جشن گرفته میشود و عموماً همراه با آتش بازی،ساز و سرود و فستیوال ها جشن گرفته میشود و نوع،جشن و تاریخ سال نو در کشور های مختلف مطابق با فرهنگ و تاریخ هر جامعه متفاوت است.

طبق نظریات برخی دانشمندان،جمشید،پادشاه پیشدادی روز دور زدن خورشید و برگشتن به اول برج حمل را نوروز نامید و در آن روز تاج گذاری کرد و مردم آن روز را جشن گرفتند و سپاه کیومرث با غلبه بر لشکر اهریمن نُه روز به جشن پرداختند که بعد ها آن مراسم را جشن نُه روز و سپس جشن نوروز نامیدند.

خداوند حکیم نیزوجود اقوام مختلفی را در چندین آیه از قرآن کریم به ما گوشزد میکند و همچنین پیامبر اکرم(ص) در چندین حدیث به مطالبی اشاره میکند و می فرماید:هر قومی برای خودش عیدی دارد و امروز عید ما است.

ودر آخر از خدای منان میخواهیم در آخر روز از سال دل مردمان این سرزمین را چنان در جویبار زلال رحمتش شستشو دهد که هر کجا تردیدی هست ایمان،هر کجا زخمی هست مرهم،هر کجا نومیدی هست امید و هر کجا نفرتی هست عشق جای آن را فرا گیرد.

/خبرنگار:فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار