استاندار قم: حل بحران آب نیازمند مشارکت و همراهی همه اقشار جامعه است

قم (پانا) - استاندار قم با اشاره به بحران آب در کشور و استان قم اظهار داشت: برون رفت از این شرایط نیازمند مشارکت و همراهی همگانی است.

کد مطلب: ۸۰۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم:  حل بحران آب نیازمند مشارکت و همراهی همه  اقشار جامعه است

سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور رییس و تعدادی از مدیران پژوهشکده سوانح طبیعی کشور برگزار شد، با امید سالی پر برکت و بدون خطرات و حوادث برای کشور اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کارگروه های ذیل آن در آمادگی و اقدامات موثر در حوزه پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی نقشی مهم داشته است.

استاندار قم با اعلام حمایت و همکاری دستگاهای استان در برنامه های پژوهشکده سوانح طبیعی کشور در استان قم، اضافه کرد: اجرای طرح های بررسی مخاطرات تهدید کننده حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و نیز استقرار سامانه فرماندهی مدیریت بحران استان در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

صادقی در ادامه بحران کم آبی را از موضوعات مهم کشور و استان قم عنوان کرد و افزود: باید همه دستگاها و نهاد ها با هماهنگی و نگاه هم جهت برای فرهنگ سازی در جامعه اقدام کنند تا با مشارکت عمومی ابعاد منفی این مساله کم شود.

استاندار قم ادامه داد: اقداماتی چون مقابله با حفر چاه های غیر مجاز، تغییر الگوی کشت با محوریت گونه های کم آب بر و گسترش باغات و اصلاح روش های آبیاری، با همکاری کشاورزان توفیقاتی خوبی نصیب استان نموده که باید حرکت در این مسیر ادامه یابد.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان شیوع بیماری های آنفولانزای فوق حاد پرندگان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: طرح جامع و مستمر پیشگیری و مقابله با این بیماری ها تهیه شود و در مورد ایمن سازی ورودی های دام به استان اقدامات لازم صورت گیرد.

صادقی در پایان با اشاره به عملکرد ستاد مدیریت بحران استان قم در حوادث و بلایای طبیعی اخیر در کشور، خاطر نشان کرد: هماهنگی و تعامل مجموعه مدیریت بحران در استان نشان از فرماندهی منسجم و ساختار فکری و عملی صحیح در استان قم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار