معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه ملی شهاب یا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر، برای تمامی دانش‌آموزان ۱۲ منطقه آموزشی استان اعم از دولتی، غیردولتی، شهری، روستایی و غیره در حال اجراست.

کد مطلب: ۸۰۸۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان اجرا می‌شود

کمال عالی‌زاده در کارگروه تخصصی استانی برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در اردبیل اظهار داشت: برنامه ملی شهاب یا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر، برای تمامی دانش‌آموزان 12 منطقه آموزشی استان اعم از دولتی، غیردولتی، شهری، روستایی و غیره در حال اجراست.

وی افزود:‌ در شناسایی استعداهای دانش‌آموزان مراقبت از طرف معلمان باید صورت گیرد چرا که در این زمینه بهترین افراد معلمان ابتدایی هستند که می‌توانند استعداد دانش‌آموزان را کشف و شناسایی کنند و در این خصوص فقط دوره‌های ضمن خدمت برگزار شده کافی نیست بلکه باید کارگاه‌های آموزشی متعددی برگزار شود و کاملا اهداف و انتظارات تجزیه، تحلیل و بررسی شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برنامه ملی شهاب در راستای عدالت آموزشی و کاملا معلم محور است و بقیه فقط نقش حمایتی دارند و این برنامه هدایت عام دانش‌آموزان را به عهده دارد.

عالی‌زاده بیان کرد: عده‌ای سودجو منتظر فرصت هستند که آموزش را تحت‌الشعاع قرار دهند و به نفع خود بهره‌برداری کنند و این وظیفه ماست که با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق و به موقع مسیر آموزش دانش‌آموزان را طوری طراحی کنیم که هیچ آسیبی آموزش را تهدید نکند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین و کشف و شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان این برنامه ملی در دوره دوم ابتدایی در حال اجراست و تنها برنامه ای است که با برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی همسویی کامل دارد.

فلاح اظهار کرد: معلمان توانمند دوره ابتدایی با درایت و تدبیر می‌توانند در زمینه این همسویی قدم‌های مثبتی برداشته و با تکمیل چک لیست ارزیابی برنامه ملی شهاب برای شناسایی و هدایت دانش‌آموزان تصمیم‌های خوبی گرفته و آینده آنها را به بهترین صورت رقم بزنند.

وی تصریح کرد: اگر بهترین برنامه خوب اجرا نشود هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت بنابراین انتظار ما از معاونان و کارشناسان نواحی و مناطق مجری این است که با برنامه‌ریزی کارگاه‌های آموزشی مفید و موثر مسیر معلمان را برای شناسایی و کشف استعدادهای برتر دانش‌آموزان هموار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار