اعلام حمایت روسای انجمن‌های آمار و ریاضی ایران از حذف آزمون‌های ورودی مدارس

تهران (پانا) - رئیس انجمن آمار ایران و رئیس انجمن ریاضی ایران طی نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از حذف آزمون‌های ورودی مدارس اعلام کردند.

کد مطلب: ۸۰۸۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام حمایت روسای انجمن‌های آمار و ریاضی ایران از حذف آزمون‌های ورودی مدارس

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، در این نامه‌ها آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای دکترروحانی

ریاست محترم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر زاهدی

ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌عالی

باسلام واحترام

همانگونه که مستحضرید کیفیت نامطلوب آماده سازی دانش‌آموزان دبستان‌ها برای شرکت در آزمون‌های غیر استاندارد مدارس خاص، سال‌هاست که کیفیت آموزش در این مقطع مهم تحصیلی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. این امر نه تنها موجبات اضطراب و افسردگی نوجوانان و خانواده‌های آنها و ترس و وحشت بیجا از ریاضیات از آغاز تحصیل را به همراه داشته است، دانش آموزان را نیز به جای درک مفاهیم زیبای ریاضیات، به سمت حفظ کردن جواب‌های سوالات غیراستاندارد چند گزینه‌ای سوق می‌دهد.

انجمن آمار ایران که همواره نگران کیفیت نامطلوب آماده سازی دانش‌آموزان دبستان‌ها برای شرکت در آزمون‌های مدارس خاص بوده، معتقد است که اینگونه آزمون‌ها به همراه مراحل آماده‌سازی کودکان و نوجوانان برای شرکت در آنها و نشان دادن در باغ سبزها به فارغ‌التحصیلان اینگونه مدارس، ضربه جبران ناپذیری به بدنه آموزشی کشور وارد کرده و خواهد کرد.چالشی که اگر به خوبی مدیریت نشود می‌تواند دردسر بزرگی برای نسل‌های آتی فراهم کند.

در این راستا انجمن آمار ایران بجا و بر خود می‌داند که ضمن تشکر و حمایت کامل خود را از برنامه ابتکاری وزارت آموزش ‌و ‌پرورش در مورد حذف آزمون‌های ورودی و آماده سازی دانش‌آموزان دبستانی برای ورود به این نوع مدارس، آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن حاصل بررسی‌ها، مطالعات و پیشنهادات رسیده به دفتر انجمن در رابطه با حال چالش پدیده آمده در اثر این آزمون‌ها، به مسئولان ذیربط اعلام نماید.

باتشکر واحترام

دکتر علیرضا نعمت اللهی

رئیس انجمن آمار ایران

به نام خدا

برادر ارجمند جناب آقای دکتر زاهدی

ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای‌ اسلامی

باسلام و احترام

لازم می‌دانیم مراتب تشکر خود و جامعه علمی کشور را برای برنامه ابتکاری وزارت آموزش ‌و پرورش در مورد حذف آزمون‌های ورودی مدارس و آماده سازی دانش‌آموزان دبستانی برای ورود به این مدارس خاص که سال‌ها کیفیت آموزش در این مقطع مهم تحصیلی را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود و خانواده‌ها و نوجوانان را مضطرب و پریشان می‌ساخت اعلام نماییم.

انجمن ریاضی ایران که سال‌ها نظاره‌گر و رصد کننده کیفیت نامطلوب سازی دانش‌آموزان دبستان‌ها برای شرکت در آزمون‌های مدارس خاص بوده است. اطمینان کامل دارد که مراحل آماده سازی کودکان و نوجوانان برای شرکت در این نوع آزمون‌های غیراستاندارد و تبلیغات مخرب آن می‌تواند اضطراب نوجوانان و خانواده‌های آنها و ایجاد و ترس و وحشت از ریاضیات از آغاز تحصیل را در آنان تشدید نماید و باحذف این آزمون‌ها و مراحل آماده سازی و تبلیغات سوء آنها، کودکان و نوجوانان را برای درک مفاهیم، به جای حفظ کردن جواب‌های سوالات چند جوابه غیراستاندارد، آماده می‌سازد.

انجمن ریاضی ایران آمادگی دارد، حاصل مطالعات خود در رابطه با اشکالات و چالش‌های پدید آمده در اثر این آزمون‌ها را در اختیار تصمیم سازان آموزشی کشور قرار دهد.

با آرزوی توفیقات الهی

محمد علی دهقان

رئیس انجمن ریاضی ایران

نامه رئیس انجمن آمار ایران

نامه رئیس انجمن ریاضی ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار