پیام تبریک نوروزی رئیس خانه احزاب ایران

تهران (پانا) - رئیس خانه احزاب کشورمان در پیامی فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.

کد مطلب: ۸۰۸۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک نوروزی رئیس خانه احزاب ایران

حسین کمالی در پیامی با اشاره به فراز و فرودهای رخ داده در سال 96 فرارسسیدن سال جدید را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که سال آینده، سالی همراه با پیروزی‌های روز افزون برای ملت ایران باشد.

متن این پیام به شرح زیر است؛

«سال ۹۶ با تمام فراز و فرودهایش برای ملت شریف ایران گذشت. سالی که با حضور پر شور خود در دو انتخابات سرنوشت ساز موجب خلق حماسه ای بزرگ شدند. بدون شک مردم ایران با حسن اعتماد به برگزیدگانشان در مقام ریاست جمهور و اعضای شوراهای شهر تکلیف شرعی و ملی خود را تمام و کمال به انجام رساندند وسکان هدایت مدیریت شهری و ملی را به منتخبان خود سپردند. اینک آنها هستند که با عمل به وعده ها و انجام وظایف قانونی باید به اعتماد این مردم شریف پاسخی شایسته و درخور بدهند. رفع معضلات اقتصادی، ریشه کن کردن فساد اداری ، تحرک بیشتربه سیاست خارجی فعال و مبتکرانه، حمایت واقعی از بخش خصوصی و تعاونی داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در سه بخش صنعت،کشاورزی و خدمات کشور، حمایت قاطع تقنینی و اجرایی از فعالیت شفاف احزاب و تشکل های سیاسی، ایجاد زمینه مساعد برای فعالیت تشکل های مردم نهاد بخصوص در حوزه آسیب های اجتماعی و محیط زیست از جمله مهمترین رویکردهای دولت دوازدهم و نظام مدیریت شهری باید باشد.

اگر بواقع دولت های گذشته به موضوع بسط و گسترش فعالیت قانونی و رسمی احزاب توجه می کردند هرگز شاهد روی دادن پدیده های غیرمرسومی مانند حوادث دی ماه ۹۶ نمی بودیم. امروزه احزاب حتی احزاب مخالف در دنیا صرفارقیب حاکمیت و دولت های مستقر نیستند. آنها با ایفای نقش نظارتی خود و نیز افزایش کادر حزبی در سراسر محدوده جغرافیایی کشورشان به منتقدی دلسوز یا حامی اندیشه ورز دولت ها تبدیل شده اند.احزاب با حضور فعالانه و شناسنامه دار در عرصه های انتخاباتی به ارایه برنامه مدون می پردازند و با جلب افکار عمومی دولت ها و مجالس ملی و محلی را در اختیار می گیرند.

مردم نیز به تناسب عملکرد آنها بر اساس برنامه های ارایه شده نقش نظارتی و مطالبه گری را ایفا می کنند.اگر حزب و یا احزاب پیروز نتوانند به وعده هاو برنامه های ارایه شده عمل کنند مردم در انتخابات آینده پاسخی محکم اما دموکراتیک خواهند داد. در عین حال در طول دوران تصدی امور توسط حزب پیروز رسانه ها،کارشناسان و توده مردم نیزبه نقد رفتار و عملکرد حزب مستقر می پردازند.این شیوه حکومتداری موجب کاهش شدید اعتراضات ساختارشکنانه می شود‌.همچنین اعتراضات را رنگ و بوی شناسنامه دار می دهد‌.احزاب مخالف و منتقد و طرفداران آنها حق دارند در طول دوران حاکمیت حزب پیروز با برگزاری تجمعات و راهپیمایی های منظم و آرام ،نظر و انتقاد خود را مطرح کنند.

لیکن این همه در سایه وجود قانونی مترقی و جامع برای فعالیت حزبی و اراده ای عمومی برای اجرای آن قانون قابل حصول است. متاسفانه تا کنون امکان تحقق هیچ یک از مولفه های فوق فراهم نبوده است.خانه احزاب ایران در سالی که گذشت با تعامل مناسب خود توانست اجماعی بزرگ را برای تغییر قانون احزاب در مجلس و دولت ایجاد کند که طی ماه های اخیر با برگزاری جلسات متعدد و صدها ساعت کار کارشناسی با مراکز تصمیم ساز اکنون تغییر قانون کنونی در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است که امیدواریم طی شش ماهه نخست سال ۹۷ به تدوین و تصویب نهایی برسد.

از سوی دیگر با پیگیری های مکرر هیات رییسه خانه احزاب و نیز برخی نمایندگان مجلس و همچنین مقامات مسئول در وزارت کشور موضوع یارانه احزاب توسط مجلس محترم تصویب شد لیکن تاکنون به رغم نامه نگاری ها و پیگیری های مکرر شورای مرکزی خانه احزاب،تعدادی از نمایندگان مجلس و مقامات وزارت کشور هنوز رقمی از آن اختصاص نیافته است.متاسفانه احزابی که در فرآیند انتخابات موجب حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای در سراسر کشور شدند اکنون با بی مهری تمام از سوی دولت مواجه شده اند.امید است دولت محترم طی روزهای آینده با تخصیص بودجه قانونی موجب رونق بخشی بیشتر به فعالیت احزاب شود.

توسعه سیاسی از ضروریات کنونی کشور است. در پایان خانه احزاب ایران حلول سال نو را به همه مردم شریف و همه فعالین حزبی در سراسر ایران اسلامی تبریک و تهنیت می گوید. امید است در سال ۹۷ شاهد همکاری بیشتر نهادهای تصمیم ساز با مجموعه احزاب و تشکل های سیاسی باشیم. مردم ایران عزیز شایسته بهترین ها هستند.شایسته رشد و اعتلای اقتصادی،سیاسی و فرهنگی هستند.این مرزو بوم با داشتن ذخایر گرانبهایی چون جوانان خلاق و دلسوز باید پله های رشد و رفاه را به سرعت طی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار