فرماندار شهر قدس :

طرفدار تشکیل خانه مطبوعات در شهر قدس هستیم

شهر قدس(پانا)- فرماندار شهرقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طرفدار تشکیل خانه مطبوعات در شهر قدس هستیم.

کد مطلب: ۸۰۸۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طرفدار تشکیل خانه مطبوعات در شهر قدس هستیم

به گزارش خبر نگار پانا شهرستانهای تهران ،علی‌اصغر ناصربخت در نشست خبری خودبا حضور اصحاب رسانه و جراید در فرمانداری شهرستان قدس با تاکید بر نگاه فراجناحی خانه مطبوعات اظهار کرد: حفظ کرامت جامعه رسانه ای مهم است و خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی باید همه خبرنگاران را تحت پوشش خود درآورد تا شاهد فعالیت حرفه ای تر در رسانه های استان باشیم.

وی اظهار داشت: ارتباط و تعامل مثبت و مستمر با اصحاب رسانه و جراید می‌تواند گام مثبتی در جهت بیان برنامه‌ها و افکار هر نهاد و سازمانی و در مقابل پذیرش انتقادات و پیشنهادات آن‌ها باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قدس در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهرستان تصریح کرد: مسئله وقف یکی از مشکلات جدی شهرقدس است و نباید موضوع اوقاف را به تمام بخش‌های شهرستان تسری داد.
ناصربخت عنوان کرد: بررسی وقف‌نامه‌ها و دستور تبدیل به احسن مقام معظم رهبری برای حل مشکل اوقاف، نیازمند تعامل و نشست با مدیران ارشد شهرستان است که این موضوع باید در کمترین زمان ممکن رتق و فتق شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه در این شهرستان محدودیت حریمی و خدماتی بسیاری وجود دارد گفت: محدوده حریم شهرستان با حریم آن انطباق دارد؛ اما از حیثی دیگر به لحاظ اراضی و فضای موجود با محدودیت توسعه مواجه هستیم.
فرماندار شهرقدس ادامه داد: جذب مالیات‌های قانونی بر ارزش افزوده و مشخص شدن حریم شهرستان می‌تواند منبع مناسبی برای تأمین درآمدهای این نهاد غیردولتی باشد.

فرماندار شهرقدس گفت: تلاش ما بر این است از حریم و محدوده سیاسی شهرستان دفاع کنیم و بی‌شک با استقرار دهیار و مطالبه درآمدهای ناشی از حریم و کارخانه‌جات صنعتی موجود در این منطقه، می‌توان نسبت به تحقق حقوق به حق شهروندان این منطقه اقدام کرد.

ناصربخت سپس به سرانه پایین خدمات درمانی و بهداشتی شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون شهرهای زیر 100 هزار نفر دارای بیمارستان 160 تختخوابی هستند که شهرستان قدس با جمعیت 350 هزار نفر نیازمند یک بیمارستان 560 تختخوابی است.
وی همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز شهرستان تأکید کرد: شهرستان قدس بیش از 2.3 جمعیت استان تهران را به خود اختصاص داده است؛ اما به لحاظ سرانه‌ فضای سبز با محدودیت مواجه است که باید با ایجاد بوستان‌های محلی این کمبودها را مرتفع کنیم.
ناصر بخت، با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی شهرستان خاطرنشان کرد: اقتصاد شهرستان قدس بر محوریت صنعت این منطقه است و باید حریم این شهرک‌ها و نحوه ارائه خدمات و پرداخت عوارض واحدهای صنفی موجود در آن مشخص شود.
/خبرنگار: شایان میدانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار