معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران: شیراز میزبان کنگره بین المللی صلح و سلامت است

شیراز (پانا) - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران  از برگزاری کنگره بین المللی صلح و سلامت در آبان ماه سال آینده در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۸۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران: شیراز میزبان کنگره بین المللی صلح و سلامت است

رضا ملک زاده با اشاره به اینکه همانطور که برای پیشگیریها و درمان بیماریها تلاش میکنیم بهتر است برای صلح هم تلاش کنیم افزود: کنگره بین المللی سلامت برای صلح در آبان ماه ۹۷ در شیراز برگزار می شود که بر تاثیر صلح و دوستی در صیانت و ارتقای سلامت انسان ها تاکید دارد.

وی اظهار داشت: سالانه افراد زیادی به دلیل جنگ در نقاط مختلف دنیا جان خود را از دست می دهند یا دچار مشکلات جسمانی می شوند به همین دلیل پزشکان نیز باید در بحث توسعه صلح و مهربانی تلاش کنند.

وی ادامه داد: شیراز شهر صلح و دوستی و مهربانی است و این شهر زادگاه شاعران بزرگی چون حافظ و سعدی است و مفاهیم سروده های آنان در راستای تامین صلح و دوستی و برادری بوده است از این رو این شهر برای برگزاری این کنگره برگزیده شده است.

علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه افزود: مردم همیشه از مشکلات و درگیری بیزازند و در جنگها اولین آسیب ها متوجه آنهاست و در این سمینار جنبه های مختلف آسیب های جنگ مشخص میشود و می تواند برای سیاستمدارانی که در دنیا برپاکننده جنگ هستند تلنگری باشد .

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران همواره صلح طلب بوده است افزود: ایران به جز جنگ تحمیلی عراق بیش از ۱۰۰ سال است که درگیر هیچ جنگی نشده است و این نشان از صلح طلبی های ایرانیان است و اکنون نیز وقت آن است که به عنوان سفیر صلح در دنیا شناخته شود و در این راستا گام بردارد.

وی تاکید کرد: هزینه های سنگین جنگ را باید به جهانیان نشان داده و این هزینه ها تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را در بر می گیرد و نباید فراموش کرد که صلح و سلامت از جوامع کوچک شروع می شود و سپس ابعاد جهانی پیدا می کند .

وی ادامه داد: حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سالانه بیش از 10 کنگره بین المللی برگزار میکند و این کنگره به غیر از جنبه های علمی که دارد جنبه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلفی دارد و در نظر است تا نتایج آن مورد استفاده سیاستمدران قرار گیرد .

کنگره بین المللی سلامت برای صلح در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه 97 در شیراز و با حضور چهره های شاخص علمی بین المللی و رئیس جمهور و وزیر بهداشت برگزار می شود و عمده محورهای کنگره " برآورد بار ناشی از جنگ ها و تعارضات و راهکارهای تقویت نقش متخصصان و فعالان سلامت در توسعه گفتمان صلح و سلامت و نقش آموزش علوم پزشکی در تقویت گفتمان سلامت برای صلح" است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار