در گفت‌وگو با پانا

اللهیار ترکمن: تلاش می‌کنیم تاخیر پرداخت‌های سال 96 در سال جدید تکرار نشود

تهران (پانا) - حسین الهامی نژاد: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش وظیفه مهم این معاونت در سال 97 را پیگیری مسائل مرتبط به بودجه دانست و ابراز امیدواری کرد که با تلاش های صورت گرفته تاخیری در پرداخت‌های فرهنگیان در سال جدید رخ ندهد.

کد مطلب: ۸۰۸۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اللهیار ترکمن:  تلاش می‌کنیم تاخیر پرداخت‌های سال 96 در سال جدید تکرار نشود

علی اللهیار ترکمن در گفت‌وگو با پانا درباره دستاوردهای این معاونت در سال 96 گفت: من از مهرماه سال 96 و با استراتژی اصلاح ساختاری در آموزش و پرورش این سمت را قبول کردم. کسری بودجه در آموزش و پرورش یکی از چالش‌های مهم این وزارتخانه است اما این مساله را علت نمی‌دانم، بلکه معلول یک سری علل می‌دانم که از سال‌های گذشته باقی مانده و متاسفانه تحلیل و بررسی نشده است.

وی ادامه داد: نقطه ثقل تمام فعالیت‌های معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در سال 96 معطوف به این هدف بود که امیدوارم در سال 97 و با نهادسازی در معاونت برنامه و بودجه به این هدف مشخص دست پیدا کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولیت‌های ما در معاونت برنامه و بودجه یک فرایند مستمر است و نمی‌توانم صرفا یک دستاورد را بیان کرد تصریح کرد: اجرای بودجه و دنبال کردن تخصیص‌ها در لایحه بودجه 97 و افزایش آن، معافیت مدارس از پرداخت آب و برق، مستثنی کردن ادارات کل استان‌ها از پرداخت یک درصد هزینه‌های پژوهش از جمله فعالیت‌های قابل ذکر و مشخص در معاونت توسعه مدیرت و پشتیبانی در سال 96 بود.

اللهیار در ادامه به اصلاحات ساختاری صورت گرفته در سال 96 اشاره کرد و گفت: ما در راستای اصلاحات ساختاری چند کار مهم از جمله تشکیل اتاق فکر در مدیریت‌های حوزه بودجه، پشتیبانی، رفاه و اداری را دنبال کردیم. بر همین اساس پیشنهاد بودجه 98 را بر مبنای قیمت تمام‌شده و شناسایی مراکز فعال ارائه می دهیم که این رویه می‌توانددر زمینه اصلاحت مدیریت هزینه‌‌های آموزش و پرورش کمک زیادی بکند.

وی از تشکیل کمیته اقتصاد آموزش و پرورش در سال 97 خبر داد و گفت: قرار است در نیمه اول سال 97 اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش را به منظور یاری گرفتن جامعه علمی کشور در حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش برگزار شود.

اللهیار وظیفه مهم معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در سال 97 را پیگیری مسائل مرتبط به اجرای بودجه دانست و تصریح کرد: ما باید برای ایجاد اجماع بین دولت و مجلس تلاش کنیم تا پرداخت‌های تخصیص آموزش و پرورش به صورت ماهانه و مستمر باشد البته پیشنهاد این طرح را در برنامه بودجه 97 را به مجلس ارائه دادیم که متاسفانه مجلس آن را تایید نکرد.

وی ادامه داد: ما قصد داشتیم که به غیر از حقوق، سایر موارد را مانند حق التدریس، اضافه کار و هزینه‌های اداری که ذیل سایر هزینه‌ها در بودجه تعریف می‌شود، به طور ماهانه دریافت کنیم که نمایندگان مجلس به دلایلی که خودشان مطلع‌اند، این قانون را تصویب نکردند. اما ما در سال97 این خواست را پیگیری می‌کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد نمی‌گذاریم تاخیری که در پرداخت های سال 96 وجود داشت، در سال 97 تکرار شود.

اللهیار در پایان صحبت‌هایش به تاخیر در پرداخت‌های فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ما در جلساتی که در سازمان برنامه بودجه داشتیم تلاش کردیم که تخصیص اعتبارات تا قبل از پایان سال 96 انجام شود. از تاخیر در این بابت شرمنده فرهنگیان عزیز هستیم اما شکل منابع کشور به طوری است که آموزش و پرورش بیشتر تاثیرگیر است تا تاثیرگذار. فرهنگیان عزیز از این بابت نگرانی نداشته باشند چون همکاران آنها در ستاد وزارت آموزش و پرورش سعی می‌کنند عمده این مطالبات به‌زودی پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار