امضای موافقت نامه معاونت امور زنان با آموزش و پرورش+ جزییات

تهران (پانا) - موافقت نامه مشترک معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

کد مطلب: ۸۰۸۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امضای موافقت نامه معاونت امور زنان با آموزش و پرورش+ جزییات

به گزارش روابط عمومی معاونت زنان ریاست جمهوری، این موافقت‌نامه که به امضای محمد بطحایی و معصومه ابتکار رسیده است، شامل اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه ارتقای مهارت‌های مربیان، طرح‌های نشاط و سلامت دانش‌آموزان و بهبود وضع بهداشت روانی و جسمانی اعضای خانواده است.

دستگاه‌ مجری در این موافقت‌نامه که وزارت آموزش و پرورش است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد مرحله‌ای و حداکثر یک ماه پس از پایان اجرای پروژه، گزارش کامل عملکرد فعالیت‌ها و هزینه‌کردها را ارایه می‌دهد.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز حسب اقتضاء، ناظر یا ناظرانی برای نظارت بر اجرای مفاد موافقت‌نامه تعیین می‌کند تا مطابق برنامه مورد نظر، اهداف کمی و کیفی مندرج در موافقت‌نامه محقق شود.

از جمله اهداف کیفی این موافقتنامه ارتقای سلامت نوجوان در ابعاد مختلف جسمی و روانی، افزایش تحرک جسمی دانش‌‌آموزان همراه با نشاط و ارتقای شاخص شادی و نشاط و امید به زندگی، افزایش سطح سلامت روانی و اجتماعی مربیان و دانش‌آموزان در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و رشد مهارت‌های پرورشی مربیان مدارس در راستای پرورش نسلی سالم و با نشاط است.

اهداف کیفی فوق در چارچوب اهداف کمی تدوین محتوای آموزشی ویژه مربیان مدارس در محورهایی مانند شادی و نشاط، امید، خوش‌بینی، خویشتن‌داری، شیوه‌های مقابله با استرس، گفت‌گوی بین نسلی، مدیریت زمان و معنویت تدوین و منتشر می شود.

همچنین تهیه ۱۲ برنامه ویدیوئی ۴۵ دقیقه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با محورهای آموزشی فوق برای ۴۳۰ نفر از مربیان مدارس در سطح کشور (هر شهرستان ۱ مربی) به مدت ۲۴ ساعت نیز از دیگر محورهای این موافقت‌نامه است.

این موافقت‌نامه به استناد ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در اجرای پروژه‌های مشترک فوق امضا و مبادله شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار