در گفت و گو با پانا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس: مراکز گردشگری فارس برای استقبال از میهمانان نوروزی آمادگی دارند

محسن نژاد: صنایع دستی فرصتی برای گردشگری تجربه محور است

شیراز (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از استقرار راهنمایان تور در تمامی اماکن گردشگری فارس در نوروز امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۸۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس: مراکز گردشگری فارس برای استقبال از میهمانان نوروزی آمادگی دارند

سید موید محسن نژاد در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: به منظور رسیدگی و آشنایی بهتر گردشگران با جاذبه های گردشگری استان فارس امسال برای نخستین بار در تمامی مراکز و سایتهای گردشگری راهنمایان مستقر می شوند.

وی در خصوص ممانعت از فعالیت تعدادی از راهنمایان در مکانهایی چون تخت جمشید و ارگ کریمخان ابراز داشت: در برخی اماکن چون پایگاه جهانی تخت جمشید و مجموعه زندیه طرح استقرار دائمی راهنمایان راه اندازی شد . ه است که این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای افراد بیکار انجام شده و در همین راستا ما از راهنمایانی که لیدر بودن جزء شغل دوم آنهاست اجازه استقرار نداده ایم .

وی با تاکید بر اینکه تمامی افرادی که کارت راهنمای تور دارند بدون هیچ محدودیتی میتوانند در تمام کشور و در تمام مراکز گردشگری فعالیت کنند گفت: راهنمایان تور باید به منظور ساماندهی بهتر و استفاده از بیمه و سایر مزایا در خدمت آزانس های گردشگری باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس اظهار داشت: در زمینه اقلام تبلیغاتی بیش از 130 هزار بروشور، نقشه شهرستانها، کتابچه معرفی استان فارس، نقشه گردشگری استان فارس به چاپ رسیده است. همچنین مستندی با حضور هنرمندان و گویندگان مطرح کشور در راستان معرفی آثار گردشگری استان در زمینه های مختلف تحت عنوان رویای سرزمین پارس تهیه و تدوین شده است.

وی راه اندازی سیستم USSD با شماره #9797*6655* ، به روز رسانی و معرفی پرتال جامع گردشگری مجازی استان به نشانی: fafarschto.ir ، راه اندازی و به روز رسانی وب سایت پایگاه میراث جهانی پاسارگاد به آدرس : www.Pasargadae.ir ، رونمایی از سایت اینترنتی محور ساسانی فارس _مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور ،فیروز آباد و سروستان) به آدرس: www.salfbase.com را از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه فضای مجازی و اطلاع رسانی های عمومی عنوان کرد.

این مقام مسئول از "موزه سنگ و کاشی" های تاریخی استان در کاروانسرای جنب هفت تنان و تالار آینه خانه نصیرالملک به به عنوان جاذبه گردشگری جدید شهر شیرازخبر داد و اضافه کرد: تور مجازی 2 زبانه در مجموعه جهانی تخت جمشید توسط پایگاه ابن مجموعه راه اندازی شده است تا از طریق آن گردشگران تخت جمشید قدیم و بازسازی شده را تماشا از طریق بلوتوث تمام اطلاعات را بر روی تلفن همراهشان دریافت نمایند.همچنین مسیرهای جدید بازدید در مجموعه جهانی تخت جمشید تعریف شده است.

موزه سنگ و کاشی" های تاریخی استان در کاروانسرای جنب هفت تنان و تالار آینه خانه نصیرالملک به به عنوان جاذبه گردشگری جدید شهر شیرازاست

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس، از دیگر برنامه های شاخص به برگزاری نوروزگاه در شیراز و 8 شهرستان استان خبر داد و افزود: به منظور آشنایی گردشگران با آیین های نوروزی در مناطق مختلف در شیراز و شهرستان های مرودشت، پاسارگاد، کازرون، فیروزآباد، آباده، نورآباد ممسنی، لارستان، نی ریز مراسم نوروزگاه در اماکن عمومی و به صورت نمایشی اجرا می شود که در شهر شیراز این برنامه هر روزه در آرامگاه سعدیه برگزار می شود.

محسن نژاد برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در شیراز و تمامی شهرستانهای استان فارس را تاکیدی بر معرفی و فروش تولیدات صنایع دستی استان فارس برشمرد و افزود: ساعت بازدید از اماکن تاریخی در این ایام افزایش می یابد و آرامگاه حافظیه شیراز تا ساعت یک بامداد ، ارگ کریمخانی و مجموعه سعدیه تا ساعت 22 و تمامی موزه ها تا ساعت 19 باز است و سایر اماکن خارج از محدوده شهر شیراز نیز از ساعت 8 تا 18:30 دقیقه فعال هستند.

وی از اجرای برنامه نور و صدای تخت جمشید ویژه نوروز خبر داد و افزود: این برنامه در شرایط و روزهای غیر بارانی از ساعت 20 آغاز می شود.

این مقام مسوول راه اندازی تورهای شیراز گردی ویژه میهمانان نوروزی از مبدا کمپهای اقامتی را فرصتی مناسب برای گردشگران برشمرد تا با استفاده به بسته های متفاوتی که این تورها ارائه می دهند به صورت منسجم و دسته جمعی از اماکن گردشگری بازدید نمایند.

وی ادامه داد: 36 تیم نظارتی ویژه ایام نوروز در نظر گرفته شده که سرکشی و نظارت بر خدمت رسانی مراکز گردشگری را برعهده دارند و مسافران نیز می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره تماس های 07132244067 و 07132928 با ما در میان بگذارند.

وی آمار گردشگران در نوروز گذشته را 2 میلیون و 900 هزار نفر برشمرد و افزود: پیش بینی می شود امسال آمار ورودی گردشگران ما بیش از این باشد.

محسن نژاد آمار بازدید از آرامگاه حافظیه در نوروز گذشته را 454 هزار و 181 نفر عنوان کرد و افزود: بعد از ارامگاه حافظیه بیشترین بازدید مربوط به تخت جمشید با 378 هزار و 108 نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار