کاراته ایران در حسرت طلا ماند؛ پایان دور سوم لیگ جهانی کاراته با 5 مدال برای ایران

تهران (پانا)- تیم ایران در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان هلند به 3 مدال نقره و 2 عنوان پنجمی دست یافت.

کد مطلب: ۸۰۸۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کاراته ایران در حسرت طلا ماند؛ پایان دور سوم لیگ جهانی کاراته با 5 مدال برای ایران

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، سومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در روتردام هلند از روز جمعه 25 اسفند ماه آغاز شد و شب گذشته به پایان رسید. در این دوره از رقابتها 683 کاراته کا از 74 کشور شرکت داشتند و تیم کشورمان به 3 مدال نقره و 2عنوان پنجمی دست یافت و در جایگاه هشتم ایستاد.

در روز پایانی مسابقات تیم کاتای ایران با ترکیب امیربهادر تدین، روزبه روشنی و سهیل ساجدی فر در فینال کاتای تیمی به مصاف تیم ایتالیا رفت و با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره این بخش دست یافت. تیم کشورمان در مبارزه نخست 4 بر یک از سد تیم ایتالیا گذشت. در دومین دیدار 3 بر 2 تیم مونته نگرو را برد و فینالیست شد.
در وزن به اضافه 68 کیلوگرم حمیده عباسعلی در فینال به مصاف آیومی یوکوزا ژاپنی رفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی شکست خورد و به مدال نقره رسید.
عباسعلی ابتدا ۵ بر یک میرنسا بکتاش از بوسنی و هرزگوین را شکست داد. سپس 3 بر 2 حنا آنتونویچ از سوئد را برد. سومین مبارزه عباسعلی 4 بر یک مقابل ماریا تورس از اسپانیا دارنده عنوان سومی امیدهای جهان در سال2017 پیروز شد. با آسیب دیدگی حریف فرانسوی و اخراج حریف ژاپنی، حمیده عباسعلی به فینال وزن 68+کیلوگرم راه یافت.
در وزن منهای 75 کیلوگرم ، بهمن عسگری به مصاف کن نیشیمورای ژاپنی رفت و 4 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. او در اولین مبارزه 2 بر صفر از سد متیوس لیسکووسکی از اسلواکی گذشت. عسگری در دیدار دوم یک بر صفر توماس اسکات امریکایی را برد.در سومین دیدار در حالی که 3 بر صفر مقابل داستونبیک اتابولاف از ازبکستان پیش بود، حری ف هانسوکو شد تا عسگری 8 بر صفر برنده میدان باشد. عسگری در چهارمین مبارزه 4 بر 2 لوگان داکوستا از فرانسه را برد و راهی دور نیمه نهایی شد. او در نیمه نهایی5 بر صفر استانیسلاو هورنا از اوکراین نفر دوم رنکینگ جهان و دارنده طلای بازیهای جهانی، برنز جهان، ۲ نقره اروپا و ۴ طلا کاراته وان را شکست داد و فینالیست شد.

تیم شهرداری تبریز با ترکیب سهند اسلامی، فرزاد محمدخانلو و احد شاهین در دیدار رده بندی مقابل تیم ترکیه قرار گرفت و5 بر صفر شکست خورد و به عنوان پنجمی دست یافت. تیم تبریز روز جمعه 3 بر 2 از تیم ایتالیا شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت. این تیم در این گروه 4 بر یک تیم کرواسی را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی رسید.
در وزن منهای 84 کیلوگرم،ذبیح اله پورشیب به مصاف آیخان مامایفت آذربایجانی دارنده مدال نقره 2016 و مدال برنز 2012 رقابتهای جهانی رفت و با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و در مکان پنجم قرار گرفت. پورشیب روز گذشته ودر اولین مبارزه ابتدا مقابل محمد الکتبی فرانسوی قرار گرفت و در این دیدار 2 کاراته کا به تساوی یک بر یک رسیدند که این حریف فرانسوی بود که با استفاده از قانون سنشو برنده تاتامی شد.طلا نوجوانان جوانان و ۲ برنز امیدهای جهان، ۲ نقره و ۲ برنز لیگ جهانی کاراته وان و برنز جهان در سال ۲۰۱۴ در کارنامه حریف فرانسوی مصری الاصل دیده می شود.
پورشیب به جدول شانس مجدد رفت و در این گروه به مبارزاتش ادامه داد. او در این گروه ابتدا یک بر صفر خیرالدین فریق از تونس را شکست داد. سپس 4 بر صفر ایگور چیخماروف از قزاقستان را برد و در دیدار سوم جرجیوس تزانوس یونانی در میدان حاضر نشد تا پورشیب برنده تاتامی معرفی شود.کاراته کا یونانی 2 طلا ، 3 نقره و 3 برنز مسابقات قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد.

در این رقابتها 683 کاراته کا از 74 کشور حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار