معاون فرمانداری شهرستان مانه و سملقان:

جلسه ستاد  آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برگزار شد

بجنورد (پانا) - صبح امروز جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در محل فرمانداری و با ریاست معاون فرماندار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۸۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

جهاندوست با اشاره به خصوصیات و ویژگی های آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان، این بیماری را دارای ابعاد مختلف دانست و اظهار داشت: این بیماری دارای سرعت انتشار بالایی است و نه تنها جان افراد را تهدید می کند بلکه در مواقعی که موارد مشکوکی مشاهده شود، امحاء طیور اهلی را در پی داشته و آثار اجتماعی و اقتصادی شدیدی دارد.
وی اولین مورد مشاهده این بیماری را حدود 140-130 سال پیش در ایتالیا عنوان کرد و اضافه نمود: که سابقه این بیماری در ایران حدود 70-60 سال است.
ایشان آسیب پذیرترین افراد، در مقابل بیماری را زنان باردار و افراد کهن سال دانست و احتمال مرگ این افراد را در صورت ابتلا، بسیار بالا ارزیابی کرد.
معاون فرماندار رعایت چند نکته را در پیشگیری از انتشار بیماری لازم دانست، که از جمله آن ها: 1- شناسایی کانون های اصلی زندگی پرندگان وحشی 2- سرعت عمل و اطلاع رسانی افراد به مسئولین ذیربط 3- رعایت نکات ایمنی و بهداشتی توسط افراد در ارتباط با طیور 4- آموزش و واکسیناسیون افراد مخصوصا روستاییانی که نزدیک این پرندگان سکونت دارند، بود.
ایشان در ادامه در خصوص ضرورت ساماندهی مراکز عرضه طیور و فروش پرندگان زینتی سخن گفت و اظهار داشت: در صورت نیاز اداره محیط زیست و دامپزشکی گشت های مشترک برگزار کنند.
رسول جهاندوست در انتهای سخنان خود اظهار داشت تا به امروز در سطح شهرستان هیچ مورد از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

مانه و سملقان- مجردی خبرنگار افتخاری خبرگزاری پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار