جشن بهار در خیابان های تربت جام

مراسم جشن های آئینی به مناسبت بهار در تربت جام برگزارشد

کد مطلب: ۸۰۸۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان رضوی سید علی حسینی شهردار تربت جام در گفتگو با خبرنگار ما گفت:از نوروز به عنوان کهن ترین و ستوده ترین جشن آیینی یاد شده و نیز ماندگاری هزاران ساله و بدون گسستگی این آیین پر شکوه ، نوروز را به مهمترین عنصر هویت مشترک فرهنگی و ارجمندترین میراث معنوی تبدیل کرده است که در این ایام جشن بهار با حضور گروه رقص آئینی در خیابان های تربت جام برگزار گردید.
وی گفت:تمدن ایران زمین پر است از راز و رمزهایی که هر کدام برای خود فلسفه ای دارند. فرهنگ ایرانی یکی از غنی ترین فرهنگ هاست که سرشار از پیروزی ایزد بر اهریمن است. جشن آئینی یکی از فرهنگ های ایرانیان است که از سالیان دور و دراز نسل به نسل جلو آمده است. و به همین دلیل امسال برای اولین بار حرکت گروه آئینی در خیابان های تربت جام همراه بود که با استقابل و شور خوب مردم همراه بود و یکرسم باستانی، که با نزدیک شدن به آخر سال حال و هوایش به خوبی حس می شود و در مراسم بدرقه زمستان و به استقبال بهار رفتن، حضوری دیرینه دارد.
حسینی افزود :این کار را در کنار پرداختن به کارهای فرهنگی ، اجتماعی و خدماتی ذاتی شهرداری برای افزایش نشاط اجتماعی انجام می دهیم و جشن استقبال از بهار اولین قدم در این زمینه است. و فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ نشاط و شادمانی در بین مردم شهر تربت جام ، اجرای برنامه های نشاط آور و احیای آیین ها ، بازها و نمایش های سنتی و بومی و محلی در سال و فراهم کردن اسباب شادی مردم است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار