مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

بهبود عملکرد استان اردبیل در شاخص های آموزشی دوره اول متوسطه

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به استناد نامه220 / 238578 – 1396/12/19 دفتر مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه بر اساس اطلاعات واصله از مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فن آوری اطلاعات وزارت متبوع، عملکرد استان اردبیل در ارتباط با شاخص های آموزشی دوره اول متوسطه بهبود یافته است .

کد مطلب: ۸۰۸۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بهبود عملکرد استان اردبیل در شاخص های آموزشی دوره اول متوسطه

احمد ناصری با اعلام این خبر افزود: نرخ پوشش واقعی دوره اول متوسطه استان اردبیل از 93/01 در سال 96-95 به 93/57 در سال تحصیلی جاری ارتقاء یافته است.

وی تصریح کرد: این درحالیست که نرخ پوشش واقعی کشور به ترتیب برابر با 93/19 و 93/50 بوده است به طوری که برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ پوشش واقعی استان بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین از افزایش نرخ پوشش تحصیلی ظاهری دوره اول متوسطه در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: این افزایش نشان دهنده تلاش مجموعه همکاران در سراسر استان است که نسبت به جذب حداکثری جمعیت لازم التعلیم اقدام می کنند.

ناصری خاطر نشان ساخت: بر اساس اطلاعات دریافتی نرخ ارتقاء دوره اول متوسطه نیز در سال تحصیلی 96-95 نسبت به سال قبل رشد داشته و بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی ضمن مقایسه نرخ ترک تحصیل دوره اول متوسطه نیز در دو سال تحصیلی متوالی، گفت: این مطلب بیانگر کاهش تعداد ترک تحصیل کنندگان می باشد و از اهتمام استان در جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان حکایت می کند.

مدیر کل آموزش و پرروش استان اظهار داشت: این موفقیت ها مرهون زحمات مجموعه همکاران آموزش و پرورش استان در تحقق عدالت آموزشی و آموزش با کیفیت برای همه جمعیت لازم التعلیم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار