استقرار 431 ایستگاه نوروزی پلیس در فارس

شیراز (پانا) - استاندار فارس در مراسم افتتاح قرارگاه نوروزی امام علی (ع) پلیس فارس، گفت: نیروی انتظامی استان در ماموریت های خود هم عاقلانه رفتار می کند و هم از دانش بشری خوب برخوردار است که این نشان از درایت فرمانده انتظامی استان و تلاش همکاران وی می باشد که باعث ایجاد امنیت مطلوب در سطح استان شده است.

کد مطلب: ۸۰۸۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استقرار 431 ایستگاه نوروزی پلیس در فارس


اسماعیل تبادار در این مراسم با بیان اینکه امنیت پیش نیاز هر پیشرفتی در جامعه است، اظهار کرد: نیروی انتظامی همواره برای آسایش و امنیت شهروندان تلاش می کند و این موضوع در تعطیلات نوروزی بیشتر نمود پیدا می کند.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: در چهارشنبه سوری امسال با حضور پررنگ و مدیریت صحیح پلیس و شورای تامین استان و همکاری با میل و رغبت مردم با پلیس، ما جزء استان هایی بودیم که کمترین تنش و مجروح داشته ایم.

وی ادامه داد: در طول ایام نوروز به منظور رفاه حال مسافران، 160 پایگاه اورژانس و 56 پایگاه هلال احمر در سطح استان مستقر شده اند.

رئیس شورای تامین استان فارس با بیان اینکه زیربنا و اساس هرپیشرفتی در جامعه، محصول وجود امنیت است، اظهار کرد: در حال حاضر استان فارس امنیت مطلوبی دارد و از تلاش های مجموعه نیروی انتظامی استان در راستای برقراری امنیت و فراهم کردن زمینه آرامش و رفاه مردم تقدیر و تشکر می کنم.

در ادامه، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: برای خدمات دهی و ایجاد نظم و امنیت در تعطیلات نوروزی، 431 ایستگاه نوروزی در سطح استان دایر و بیش از 2 هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده راه اندازی شده است.

وی با اشاره به تهیه 175 هزار بروشور و نقشه، 3 هزار لوح فشرده فرهنگی با رویکرد آموزش همگانی و 641 بنر آموزشی و ترافیکی، افزود: بیش از 12 هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی در استان وظیفه خدمت دهی به مسافران نوروزی را برعهده خواهند داشت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مأموران انتظامی استان فارس با آمادگی کامل در خدمت شهروندان و مسافران نوروزی خواهند بود تا امنیت پایداری را برای آنها برقرار کنند.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود به کشف 241 میلیارد تومان کالای قاچاق و توقیف 4 هزار و 546 دستگاه خودرو و دستگیری 6 هزار و 796 نفر قاچاقچی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته رشد 21 درصدی داشته است که باعث کسب رتبه برتر در ناجا شده است.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: بیش از42 تن مواد مخدر در سال جاری در استان فارس کشف شده که نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است.

گودرزی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح مکنا در 283 کلانتری و پاسگاه در سطح استان فارس، علاوه بر رعایت حقوق شهروندی، سرعت پاسخگویی به مطالبات مردم به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به حذف 5 شرور متواری و دستگیری 2 نفر در سال جاری در فارس، اظهار کرد: با تدابیر و رصد اطلاعاتی کارکنان انتظامی، 68درصد سرقت مسلحانه، 21 درصد سرقت تحت پوشش و 3 درصد سرقت های مهم کاهش یافته است که براساس نظر سنجی های به عمل آمده توسط مراکز دانشگاهی در تهران، استان فارس در دو سال متوالی، بالاترین احساس امنیت را در بین استان های کشور دارد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 1 میلیون و 670 هزار تماس با سامانه پلیس 110 برقرار شده و 770 هزار تماس و مراجعه آن عملیاتی و بقیه آن ارشاد یا غیر قابل رسیدگی بوده است، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته نشان از افزایش 46 درصدی عملیاتی شدن تماس ها و مراجعات دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش 3 درصدی کل تصادفات در فارس، عنوان داشت: متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری 6 درصد کاهش یافته است.

گودرزی با اشاره به تشکیل 236 هزار فقره پرونده در کلانتری و پاسگاه های استان فارس و ارجاع بیش از 20 هزار فقره پرونده به مراکز مشاوره، تصریح کرد: با تلاش واحدهای مددکاری و مشاوره، 80 درصد پرونده های ارجاعی قبل از ورود به چرخه قضائی به مصالحه انجامیده است.

در پایان این جلسه، استاندار و فرمانده انتظامی استان فارس با چند تن از مسافران نوروزی دیدار، گفتگو و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهداء کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار