معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل:

آئین بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: برنامه‌ریزی شده تا آئین بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و آغاز هفته گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی در اردبیل برگزار شود.

کد مطلب: ۸۰۸۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آئین بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی در اردبیل برگزار می‌شود

علی نواداد در جلسه ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب سلامی اردبیل اظهار داشت: هنر در تبیین ارزش‌های اصیل اسلامی نقش کلیدی دارد و هنر متعهد، هنری ارزشی و ارزشمند است و هنرمندانی که آثار فاخر تولید می‌کنند می‌توانند در انتقال ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهید آوینی، نماد هنرمندان متعهد و انقلابی است، تصریح کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی باید تلاش جدی صورت گیرد تا افکار و اندیشه‌های این شخصیت برجسته فرهنگی و هنری تبیین شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و آغاز هفته گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی در اردبیل باید به نحوی شایسته و مناسب انجام شود.

نواداد با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی وارد مرحله بلوغ خود شده است و هنرمندان می‌توانند با آثار ارزشمندی که تولید می‌کنند، نقش انقلاب اسلامی را در تثبیت ارزش های اسلامی و بیداری ملت‌ها به نمایش گذارند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از هنرمندان شهرستان‌های استان بیان کرد: برنامه های این هفته نباید در مرکز استان متمرکز شود و تنها هنرمندان مرکز استان در برگزاری برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی باید در برنامه‌های فرهنگی و هنری حضوری جدی و تاثیرگذار داشته باشند، افزود: تکریم هنرمندان متعهد و خالقان آثار فاخر در این هفته باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل هم گفت: آیین تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هنرمند با همکاری بنیاد شهید و با حضور مدیران استانی در هفته هنر انقلاب در اردبیل برگزار می‌شود

امیر رجبی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور، روز بیستم فروردین، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم را به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری کرده و حوزه هنری به عنوان مأمن شهید آوینی و ملجاء هنر انقلاب طی چند سال گذشته از این مناسبت حسن استفاده را کرده و پیشنهاد داده به جای یک روز، یک هفته به عنوان هفته هنر انقلاب نامگذاری شود.

وی افزود: تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب اسلامی در مراکز استانی با توجه به رویش‌های نسل چهارم و تلاش برای معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های شاخص هنر انقلاب در سطح مراکز استانی از جمله اصول حاکم بر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

رجبی استفاده از ظرفیت همه رشته‌های هنری برای تبیین و معرفی "مصادیق هنر انقلاب" به مخاطب هدف و توجه ویژه به مبانی معرفتی، شیوه زندگی و آثار شهید مرتضی آوینی به عنوان نماد هنرمند تراز انقلاب را از دیگر اهداف برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: ترغیب هنرمندان جوان و متعهد کشور به ترسیم هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در آثار خود و به معرض نمایش گذاشتن این آثار برای عموم مردم از اهمیت خاصی در این هفته برخوردار خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل انجام تبلیغات محیطی و شهری در سطح مرکز استان با همکاری شهرداری‌ها شامل آثار شاخص هنر انقلاب در زمینه عکس، نقاشی، گرافیک و سایر شاخه‌های تجسمی در معابر عمومی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در شهرهای مختلف استان با همکاری ارشاد اسلامی و یا از طریق ستاد و اکران فیلم‌های حوزه هنری در مساجد، دانشگاه‌ها و ادارات را از عناوین برنامه‌های اجرایی در هفته هنر انقلاب در اردبیل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آیین تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هنرمند با همکاری بنیاد شهید و با حضور مدیران استانی در این هفته برگزار می‌شود، تصریح کرد: تهیه و تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با محوریت شهید آوینی و هنر انقلاب، تهیه و تولید نمایش رادیویی، تیزرهای تلویزیونی با محوریت موضوع هنر انقلاب و آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با حضور هنرمندان و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و تجدید میثاق هنرمندان با شهدا از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت این هفته است.

رجبی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های پژوهشی با محوریت موضوع هنر انقلاب ویژه هنرمندان و دانش‌آموزان با حضور یکی از اساتید برجسته در عرصه هنر انقلاب هم از برنامه های پیش بینی شده است، افزود: همزمان با این هفته، مراسم نکوداشت شهید مرتضی آوینی با حضور چند چهره شاخص هنر انقلاب و بازشناسی هندسه معرفتی و تأثیر آثار این شهید بزرگوار بر جریان هنر انقلاب برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 27 فروردین‌ماه سال آینده برنامه‌ریزی شده است که در سطح استان اردبیل برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار