در گفت وگو با پانا

جهانگیری : تغییرات ترامپ در کابینه‌اش برای ما مهم نیست

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر افزایش احتمال خروج آمریکا از برجام با انتخاب رئیس سیا به عنوان وزیر امور خارجه در آمریکا اعلام کرد که تغییرات ترامپ در کابینه‌اش برای ایران اهمیتی ندارد و تهران سیاست خود را در برجام دنبال می‌کند.

کد مطلب: ۸۰۸۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری : تغییرات ترامپ در کابینه‌اش برای ما مهم نیست

اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه دولت که دیروز، 27 اسفند، برگزار شد، در گفت‌و‌گو با پانا درباره تغییر ناگهانی وزیر امور خارجه آمریکا و تأثیر آن بر آینده برجام گفت: «تغییراتی که دولت ترامپ در کابینه‌اش ایجاد می‌کند خیلی برای ما مهم نیست زیرا این جزء سیاست‌های آمریکاست و آنها سیاست خود را در زمینه برجام دنبال می‌کنند.»

وی افزود: «ماهم به عنوان دولت ایران سیاست خودمان را در قبال برجام دنبال می‌کنیم‌.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز (سه شنبه 22 اسفندماه ) در پیامی توئیتری رکس تیلرسون را از سمت وزارت امور خارحه برکنار کرد.

ترامپ در فاصله کوتاهی بعد از این برکنار مایک پمپئو، رئیس سیا را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کرد. این انتخاب در حالی است تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده رئیس‌جمهوری آمریکا برای برجام نزدیک به دو ماه باقی مانده است و پمپئو یکی از مخالفان سرسخت ایران و برجام است.

رکس تیلرسون معتقد بود که منافع آمریکا ایجاب می‌کند که در برجام باقی بماند.

12 می (22 اردیبهشت) تاریخی است که دونالد ترامپ باید لغو تحریم های ایران را تمدید کند و اعلام کرده است که در صورت رفع نشدن نواقص برجام از سوی اروپا از آن خارج خواهد شد. کارشناسان بر این باورند که حضور پمپئو در کاخ سفید، به ترامپ در رسیدن به این مقصود کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار