در گفت و گو با پانا

کاوه دولت نیا: قطعه «ایران» متفاوت از فضای قبلی کارهایم است؛ به سمت ذائقه مخاطب عام رفتم

تهران(پانا) - کاوه دولت نیا از انتشار قطعه «ایران» خبر داد و در خصوص شاخصه های این اثر سخن گفت.

کد مطلب: ۸۰۸۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کاوه دولت نیا: قطعه «ایران» متفاوت از فضای قبلی کارهایم است؛ به سمت ذائقه مخاطب عام رفتم

کاوه دولت‌نیا خواننده، نوازنده و آهنگساز، در گفت‌وگو با پانا گفت: در آلبوم «گل مرداب» با تمام زحماتی که برای آن کشیده شد، احساس کردم فضای سنگین‌تری همراه با شعر فارسی داشتیم و تریبونی برای معرفی و شنیده شدن کار وجود نداشت؛ از این رو احساس کردم می‌توان با انتشار یکسری تک ترک، کمی به سمت ذائقه مخاطب خاص رفت البته اصول آهنگسازی کار خود را نیز حفظ کرد.

وی افزود: قطعه «ایران» را با این حال و هوا و نگرش کار کردم. شعر آقای روح‌الله سمیع به دلم نشست و سعی کردم موسیقی را براساس آن بسازم. با همایون مجدزاده هم صحبت کردم و پس از ساخت موسیقی و نوازندگی‌ها که خودم و دوستانم انجام دادیم، تنظیم و میکس و مسترینگ قطعه را همایون مجدزاده انجام داد. نوازندگی گیتار سولو را نیز همایون مجدزاده برعهده داشت.

این خواننده تصریح کرد: در نظر دارم با همین روال و به صورت انتشار تک آهنگ این کار ادامه پیدا کند و قطعات دیگری را در همین سبک و سیاق منتشر کنم، در نظر دارم کارها کمی فضای آرام‌تری نسبت به قبل پیدا کند، خیلی موسیقی پر سروصدایی نباشد و از فضای قبلی کارهایم کمی فاصله بگیرم.

وی از انتشار قطعه‌ای دیگر پس از عید خبر داد و گفت: مشغول ضبط تک ترک «پاییز» هستم که برای بعد از عید در بهار منتشر می شود. این کار قطعه ویژه‌ای است که سعی کردم در آن همه فضای موسیقی را قربانی شعر نکنم. شعر آن از ملیحه شفیعی است و اولین کاری است که در آن با همایون مجدزاده همکاری نداشته‌ایم.

کاوه دولت نیا نخستین آلبوم موسیقی خود را در سبکی نسبتاً متفاوت در ژانر موسیقی راک با نام «گل مرداب» در سال 93 به بازار عرضه کرد که حاصل بیش از 10 سال تلاش او بود و توانست با جلب توجه موزیسین‌های این ژانر، در زمره یکی از نامزدهای «سومین جشن موسیقی ما» در بخش آلبوم‌های موسیقی راک و تلفیقی قرار گیرد. وی پس از انتشار آلبوم«گل مرداب» کنسرت‌هایی را نیز همراه با همایون مجدزاده برگزار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار