جشنواره بومی محلی و نهال نو در گلوگاه برگزار شد

جشنواره دانش‌آموزی بومی‌محلی و نهال نو در شهرستان گلوگاه با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۸۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بومی محلی و نهال نو در گلوگاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در جشنواره بومی‌محلی ونهال نو که در گلوگاه برگزار شد، گفت: پژوهش در ایجاد فرصت‌ها و تجارب علمی و عملی دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های اجرای برنامه در زندگی که مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت است.

این مسئول مطرح کرد: دانش‌آموزان بدون تجربه فعالیت‌ها، نمی‌توانند در یادگیری درگیر شوند، با اجرای مراسم‌های جشنواره نوجوان خوارزمی، پرداختن به فرهنگ بومی محلی و کار آرفرینی و احیای فرهنگ سنتی ما در واقع پرداختن به آیین و سنت ما است..

نظری افزود: در جشنواره فرهنگ بومی و محلی به مباحث تدریس آزاد، عکاسی، قصه‌گویی، داستان و.... پرداخته می‌شود.

او با اشاره به هدایت تحصیلی گفت: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش مساله هدایت تحصیلی است و اینکه هر دانش‌آموز به کدام شاخه هدایت شود، اساس کار در همین فرهنگ بومی و محلی است که دانش‌آموز بداند در گذشته ما چه بود و آینده چه خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: ما جزء کشورهایی هستیم که ۳۹ درصد از منابع طبیعی‌مان را استفاده می‌کنیم این در حالی است در کشور های پیشرفته فقط از ۶ درصد منابع طبیعی استفاده می‌کنند.

نظری در پایان گفت: جشنواره نهال نو به احیای سنت گذشتگان و پاسداری از آن کمک می‌کند، اگر معلمان تجربیات مناسب را برای دانش‌آموزان به ارمغان نیاورند، آرمان‌های خوب، مقاصد مناسب و محتوای عالی و روش‌های ارزشیابی مورد نظر به ثمر نخواهد رسید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار