معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

هلال احمر استان اصفهان با حدود 40 پایگاه امداد و نجات ثابت در ایام نوروز کمک رسانی می کند

اصفهان(پانا) - نشست خبری مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان اصفهان با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه ها به منظور ارائه گزارش سالیانه و تشریح طرح های نوروزی 97 برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
هلال احمر استان اصفهان با حدود 40 پایگاه امداد و نجات ثابت در ایام نوروز کمک رسانی  می کند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و تقدیر و تشکر از خبرنگارانی که در اتفاقات اخیر کمک رسانی کردند گزارشات خود را در طی سال گذشته ارایه داد.وی گفت : جمعیت هلال احمر با حدود 40 پایگاه امداد و نجات ثابت در ایام نوروز کمک رسانی میکند و 2 پایگاه واکنش سریع در مرکز استان و 7 تیم واکنش سریع در 7 منطقه از استان اصفهان مستقر شده اند.
کریمی اضافه کرد :در دوره های باز آموزی به صورت فشرده 4 استان شرکت داشته اند که اصفهان یکی از این چهار استان بوده است و آموزش های لازم را دیده است .وی در ادامه افزود: از 95/12/25 لغایت 96/12/25 کل حوادث در استان 3526 مورد بوده که هلال احمر آن ها را پوشش داده است که مجموع کل حادثه دیدگان 2540 نفر می باشند که از این مجموع، کل نجات یافتگان 3353 نفر بوده است

در ادامه این جلسه خان بازی معاون امور جوانان هلال احمر گفت: هجدهمین دوره طرح ملی تلاش همگانی برای بهبود رفتار مناسب در ایام نوروز از 28 اسفند ماه شروع و تا 15 فروردین ادامه دارد که این طرح با حضور 800 نفر از جوانان داوطلب اجرا خواهد شد . وی افزود : هدف از اجرای کمپین این است که افراد متعهد شوند که رفتارهای نامناسب ترافیکی را انجام ندهند.
وی همچنین افزود : طرحی دیگر به نام طرح بهرفت در حال اجراست که مربوط به کودکان میشود با موضوع فعالیت های بشر دوستانه که به صورت نقاشی و کاردستی و کارهای فردی و گروهی است .
خان بازی به طرح ها و برنامه های دیگر اشاره کرد که از جمله آنها خیمه نماز ،طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که هدف این طرح پیشگیری ،تذکر و توصیه ، خوش آمد گویی و راهنمایی مسافران نوروزی است.

سلیمی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت :در طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده استان به 4500 نفر از این افراد که زنان سرپرست خانواده در راس این طرح هستند در سطح استان کمک رسانی شده است که این کمک ها شامل مواد غذایی و پوشاک است .
همچنین 12 کاردان سلامت به صورت داوطلبانه به مناطق محروم اعزام شدند تا کمک رسانی کنند. 145 پزشک به 720 نفر خدمات بهداشتی و درمانی را در نقاط مختلف استان به صورت رایگان ارایه دادند.
همچنین سلیمی به طرح نیابت ،طرح جمع آوری کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ،طرح مروجین سلامت و طرح امانت دهی تجهیزات پزشکی اشاره کرد که در حال اجراست .

در آخر جلسه هم مومنی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ضمن سلام و ادب و تشکر از خبرنگاران گزارشات ارایه داده شده را جمع بندی کرد و افزود: از دیروز طرح امداد و نجات شروع شده و از روز یکشنبه طرح ایمنی سلامت در استان شروع خواهد شد . وی همچنین افزود حدود 40 پایگاه امداد در ایام نوروز خواهیم داشت که 33 پایگاه ثابت و 7 پایگاه سیار برای کمک رسانی به مردم حاضر هستند . مومنی در آخر از همه جوانان که به صورت داوطلبانه ارایه خدمات می کنند تشکر کرد و گفت:ما وقتی خورسندیم که هیچ اتفاقی برای هموطنانمان نیفتد و اگر هم اتفاقی افتاد افراد کمتر تحت تاثیر قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار