مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان عنوان کرد:

شناسایی نقاط گردشگری روستایی استان خوزستان

جذب اعتبارات برای بهسازی روستاهای استان

اهواز (پانا) - مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان با اشاره به وجود ظرفیت های خوب گردشگری روستایی در خوزستان بیان کرد: تعداد 17روستا نقطه گردشگری در استان داریم که علاوه بر این 30نقطه روستایی دیگر نیز به عنوان جاذبه های گردشگری بررسی و شناسایی شدند.

کد مطلب: ۸۰۷۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی نقاط گردشگری روستایی استان خوزستان

عبدالله حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: در خوزستان تعداد 4 هزار و 55 روستا، یک هزار و 643 دهیاری وجود دارد که در حال حاضر تعداد 282 دهیاری جدید نیز اضافه شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: تعداد3 هزار و 794 روستا دارای برق، تعدادیک هزار و 366 روستا دارای گاز، کل راههای روستایی استان 11هزار و 770 کیلومتر که از این مقدار حدود7 هزار و 467 کیلومتر آسفالت شده و تعداد یک هزارو 246 کیلومتر شوسه و 3 هزارو 57 کیلومتر خاکی است.

حسینی با اشاره به اختصاص 315 میلیارد تومان درسال 96-95 در حوزه آبادانی و عمران روستاها عنوان کرد: این اعتبارات اغلب در به منظور بهسازی، آسفالت، روشنایی، و... است

وی با بیان اینکه از بدو تشکیل دهیاری ها تا کنون دولت حدود 13 میلیارد تومان به آنها اختصاص داده است، مبلغ 9 هزار و 400 میلیارد تومان در دولت دهم و یازدهم پرداخت شد که نشان دهنده توجه دولت ها به بخش روستایی است.

حسینی اشتغال روستایی را به عنوان محوریت فعالیت های روستایی دولت در سال 96عنوان کرد، و افزود: با مصوبه مجلس و اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ 6 هزار میلیارد توسط دولت و 6هزار میلیارد توسط بانکها جهت اشتغال روستایی سرمایه گذاری شد که سهم خوزستان از این مبلغ 340میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر آموزش روستاییان در حوزه اشتغال گفت: در این رابطه به منظور بالا بردن مهارت روستاییان یک تفاهم نامه ای با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بسته شد.

حسینی با بیان اینکه برخی از روستاهای ما در حوزه صنایع دستی با صنایع دستی استان های دیگر رقابت می‌کنند، عنوان کرد: در نمایشگاه توانمدی های روستایی که در تهران برگزار شد صنایع دستی روستایی خوزستان رقیب استان های دیگر بود.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال95 جمعیت روستایی از 29درصد در سال 90به 24درصد در سال 95رسیده است

حسنی با تاکید بر محوریت فراهم کردن شرایط اشتغال و عمرانی در روستا به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان گفت: بر اساس سیاست های کلی نظام باید با فراهم کردن شرایط لازم، تغییر الگوی کشت درروستاها،فراهم کردن بازار فروش محصولات روستایی و...از مهاجرت جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط اشتغال نیاز به فرهنگ سازی نیز دارد، عنوان کرد: با 340میلیارتومان اعتبارات روستایی تعداد6هزار شغل ایجاد می ‌شود.

حسینی با اشاره به وجود ظرفیت های خوب گردشگری روستایی در خوزستان بیان کرد: تعداد 17روستا نقطه گردشگری در استان است که علاوه بر این 30نقطه دیگر روستایی نیز به عنوان برخوردار از جاذبه های گردشگری بررسی و شناسایی شدند.

با بیان اینکه روستاهای رگبه و صراخیه شادگان به دلیل جاذبه های گردشگری به میراث تحویل داده شد، عنوان کرد: مبلغ 500میلیون تومان ذر بخش گردشگری روستایی سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: از طرح ها، تحقیقات، و ایده هایی که در حوزه روستایی کر شده و در زمینه توسعه و آبادانی روستاها به ما راهکار دهد استقبال کرده و حاضر به خرید آنها از پژوهش گران هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار