رونمایی از کتاب "در مدرسه کرم ها این چیزها را درس نمی دهند "

کاشان (پانا) - کتاب "در مدرسه کرم ها این چیزها را درس نمی دهند " که نویسنده و تصویرگر آن" سیمون لیا " است و فرمهر منجزی آن ر ا ترجمه کرده است رونمایی شد، این کتاب در 182 صفحه به علاقمندان حوزه کتاب کودک عرضه شد.

کد مطلب: ۸۰۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب "در مدرسه کرم ها این چیزها را درس نمی دهند "

فرمهر منجزی، مترجم کتاب گفت: داستان «در مدرسه کرم ها این چیزها را درس نمی دهند» از گونه رمان‌های گرافیکی است که زبانی طنز گونه دارد و ماجرای دوستی کرمی به نامِ مارکوس و پرنده‌ای به نامِ لارِنس به عنوان دو شخصیت متضاد است. این داستان به کسب مهارتهای زندگی، مثل حل مساله، گفت‌وگو، دوستی و همکاری اشاره دارد و متناسب همه گروه های سنی می باشد.
فرمهر منجزی در گفتگو با پانا کاشان اظهار کرد: در آغاز این داستان، مارکوس، خوابِ پرواز می بیند که یکدفعه از خواب می پرد و با پرنده ای رو برو می‌شود که با نوکِ باز به او خیره شده است. در لحظه اول نمی داند ادامه خوابش است یا بیدار است، اما نوکِ بازِ پرنده یادش می آورد بیدار است و فوری باید تصمیمی بگیرد تا صبحانه پرنده نشود.
و اینجاست که بابِ گفت و گو باز می شود.
به گفته وی، مارکوس مکالمه اش را با سلام و صبح بخیری بلند شروع می کند و بلافاصله درباره خودش صحبت می‌کند و پشتِ سرِ هم از پرنده سوال می پرسد که فرصت فکر کردن را از پرنده بگیرد تا به خوردنِ او فکر نکند. مارکوس می داند مرگ و زندگی اش به این لحظه های اول بستگی دارد. در واقع آموزش استفاده از ثانیه های طلایی زندگی است.
وی افزود: مارکوس خیلی فوری موقعیت خود و اطراف را شناسایی می کند و به دنبال حل مشکل می گردد. همه این ها در کسری از ثانیه اتفاق می افتد و مارکوس می داند به امید هیچ کمکی هم نباید باشد و خودش به تنهایی و با استفاده از فکرش باید مشکل پیش آمده را حل کند.
مترجم آمبر براون افزود: مارکوس با پرسشهای پی در پی‌اطلاعاتی درباره لارِنس به دست می آورد و با استفاده از آن اطلاعات می تواند نقشه ای برای رهایی بکشد. او بدون توجه به آنچه در مدرسه یاد گرفته، از روی غریزه و با سرعت در عمل، دست به کار می شود. از تمامِ مهارت هایش در حلِ مسئله استفاده می کند. سئوال هایی مطرح می کند و طرفِ مقابلش را به فکر و مشارکت وا می دارد. او را تشویق می کند کاری را که دوست دارد انجام دهد، به این امید که از خوردن او صرفِ نظر کند.
داور جایزه لاک پشت پرنده گفت: مارکوس با سرعتِ عمل و راه حل های آنی خواننده را به این فکر می اندازد که مهارت های مختلف را در شرایط متفاوت به کار برد. مارکوس، هم درباره خودش اطلاعات می دهد و هم تلاش می کند با سئوال هایش، لارِنس، که به طور طبیعی دشمنِ اوست را بهتر بشناسد وبه نقاط قوت و ضعف او وعلاقه و سلیقه اش، پی ببرد.
منجزی افزود:در این کتاب کودکان در داستانی طنز با مارکوس و لارِنس در سفرِ زندگی و تجربه اندوزی همراه می شوند. آن ها با فکر کردن و استفاده از مهارت های زبانی و اجتماعی، خودشناسی ، هویت و حل مسئله روبه رو می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار