وصول ۸۴۵۰ نامه مردمی به شورای اسلامی شهر قم

قم (پانا)- در هفت ماه نخست شروع کار شورای اسلامی شهر قم ۸۴۵۰ نامه مردمی به شورای اسلامی شهر قم واصل‌شده و ۲۲ لایحه شورای اسلامی شهر بر اساس نظر کمیته تطبیق رد شده است که از این تعداد ۱۸ مورد در هیئت حل اختلاف مطرح و در ۱۷ موردنظر شورا مورد تأیید قرارگرفته است.

کد مطلب: ۸۰۷۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
وصول ۸۴۵۰ نامه  مردمی به شورای اسلامی شهر قم

جلالی رئیس شورای شهر قم در نشست خبری که روز شنبه 26 اسفند در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد با تأکید بر قرار گرفتن ۳۱۵ هکتار از اراضی شهر قم در داخل محدوده بافت تاریخی برمبنای عکس‌های هوایی دهه ۲۰ شمسی گفت: مشکل بزرگی در احیای بافت‌های فرسوده ایجاد ایجاد شده که باید موردبازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به وصول 210 لایحه در ۷ ماه اخیر به شورای اسلامی شهر اظهار داشت: مجموع لوایح،طرح‌ها و نامه‌های مردمی به شورا نیز ۲۳۰ لایحه را سبب شده و در طی فعالیت 7 ماهه شورای اسلامی شهر مجموعاً ۴۰ جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم تشکیل‌شده که ۲۸ جلسه توسط هیئت‌رئیسه، ۳۷ جلسه در قالب کمیسیون برنامه‌وبودجه و ۲۰۳ جلسه نیز توسط ۶ کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر قم برگزارشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در همین مدت شروع کار شورای اسلامی شهر ۸۴۵۰ نامه مردمی به شورای اسلامی شهر قم رسیده که ۲۲ لایحه را کمیته تطبیق رد کرده و از این تعداد ۱۸ مورد در هیئت حل اختلاف مطرح و در ۱۷ موردنظر شورا مورد تأیید قرارگرفته است.

جلالی گفت: ملاقات عمومی و بازرسی از مناطق شهرداری قم توسط اعضا شورای اسلامی شهر به‌صورت مستمر ادامه دارد و اعضای شورا در تمام کمیسیون‌های شهرداری به‌عنوان هیئت ناظر شرکت فعال دارند.

وی شورای اسلامی شهر قم را به دور از جهت گیری های خاص سیاسی خواند و بیان داشت: بستری آرام برای خدمت، و رسیدگی به لوایح با حساسیت و در چهارچوب اختیارات شورا، با افزایش و گسترش ابعاد نظارتی و تعیین اولویت‌ها بر مبنای منابع و ظرفیت‌ها همچنین بر پایه امانت‌داری، وحدت،همدلی و تلاش همراه برنامه‌های راهبردی، حفظ رویکرد مردمی در تصمیم‌گیری‌های شورای اسلامی شهر ازجمله مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف شورای پنجم در ۷ ماه فعالیت اخیر خود بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: قم به‌عنوان ام القرای جهان اسلام باید ازنظر کالبد شهری در جایگاه ویژه‌تری قرار گیرد تا شهری متوازن، با امکانات یکسان و همگون در تمام بخش‌ها شود و رفاه نسبی در ابعاد مختلف را برای شهروندان ایجاد گردد تا شهروندان در محیطی آرام و پویا نقش‌آفرینی کنند.

جلالی ضمن انتقاد از نهادینه نشدن فرهنگ پرداخت عوارض که مانند پرداخت حق شارژ در ساختمان ها است تصریح کرد: شهروندان باید عوارض نوسازی و خودرو را به موقع انجام دهند تا بتوانیم با این درآ»دها از مشکلات خدماتی شهری را حل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه سال ۹۷ شهرداری قم خاطر نشانکرد: مجموعه بودجه سال ۹۷ شهرداری و ۱۵ سامان تابعه به میزان ۲۱ میلیارد ۳۸۲ میلیون ریال به تصویب رسیده است که سهم سازمان‌های تابعه شهرداری از بودجه سال ۹۷، ۲۸۵ میلیارد تومان و سهم شهرداری قم نیز ۱۸۵۳ میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه های شهرداری عنوان کرد: نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری قم ۷۹ به ۲۱ درصد است، ۳۹۵ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۷ شهرداری قم، بودجه جاری بوده که بیش از ۱۴۵ میلیارد آن صرف زیباسازی و نظافت شهر می‌شود، بر اساس شناختی که از شهرداری کلان‌شهرها وجود دارد کمترین میزان بودجه‌های جاری در بین کلان‌شهرهای کشور در شهر قم بسته‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به معضلات ترافیکی شهر قم خاطر نشان کرد: برای بازگشایی گره‌های ترافیکی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود با تهیه امکانات برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل و گسترش فضای سبز در لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری قم ، همچنین توجه به مقوله سرمایه‌گذاری می توان مشکلات شهری را مرتفع نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار