با حضور جمعی از طراحان و تولیدکنندگان

جشنواره طراحی لباس فرم دانش آموزی برگزار شد

مشهد (پانا) - جشنواره طراحی لباس فرم دانش آموزی با حضور جمعی از مسئولین ،طراحان و تولیدکنندگان پوشاک برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۷۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره طراحی لباس فرم دانش آموزی برگزار شد

این مراسم با حضور جمعی از مسئولین آموزش و پرورش، سازمان صنعت معدن و تجارت استان و همچنین تولیدکنندگان و طراحان آیین اختتامیه جشنواره لباس فرم دانش آموزی برگزار شد.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم تاکید کرد: لباس فرم دانش آموزان باید با ویژگی های سنی آنان همخوانی داشته باشد چراکه مخاطب اصلی ما در این حوزه دانش آموزان هستند و این در حالی است که شاید دانش آموزان کمترین نقش را در تصمیم گیری برای این مسئله دارند.

همچنین سید نعمت عبدی دبیر این جشنواره هدف اصلی برگزاری این جشنواره را تحقق راهکار 5-3 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: این راهکار فرضت آفرین برای بخشی از روح سند تحول بنیادین یعنی ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت است که با نگاه اجمالی با ساحت اجتماعی - سیاسی از منظر آراستگی و هویت بخشی به شخصیت دانش آموزان ،ساحت زیبا شناختی و هنری از نگاه پوشش متناسب و زیبا و ساحت حرفه ای و اقتصادی با بهره گیری از رهیافت های این جشنواره در کاهش هزینه برای اولیا ارتباط مستفیم دارد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی-ایرانی،ارائه نمونه ها و طرح ها نوآورانه در زمینه لباس فرم دانش آموزان،زمینه سازی کارآفرینی،کاهش هزینه سبد خانواده در تامین لباس فرم مدارس،هویت بخشی به شخصیت دانش آموزان و کاهش نابرابری های پوششی وطاهری دانش آموزان از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

عبدی همچنین خاطر نشان ساخت:150 اثر در دو بخش طراحی به تعداد 45 اثر و تولید به تعداد 105 اثر ارسال گردیده است و هیات داوران مرکب از هفت نفر از متخصصین طراح و تولید کننده که با رویکرد علمی - تجربی چهار طرح را به عنوان طرح برتر و هشت تولید را با رتبه اول و هشت تولید را حائز رتبه دوم انتخاب نموده اند.

قابل ذکر است در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد . نمایشگاه الگوهای طراحی لباس فرم دانش آموزی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار