مدیرکل کاردانش آموزش و پرورش اعلام کرد: تقویت آموزش‌های مهارتی با استفاده از تجربیات بین‌المللی

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از بهره‌گیری تجارب بین‌المللی برای آموزش‌های مهارتی در کشور برای هنرجویان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل کاردانش آموزش و پرورش اعلام کرد: تقویت آموزش‌های مهارتی با استفاده از تجربیات بین‌المللی

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا درباره دستاوردهای سفر اخیر به آلمان و استفاده از ظرفیت‌های این سفر در آموزش‌های مهارتی کشور عنوان کرد: مدت‌هاست در حوزه آموزش‌های مهارتی وارد عمل شدیم و برای کاهش نرخ بیکاری و تقویت تولید داخلی یکی از کشورهای موفق آلمان است. البته سابقه همکاری کشور برای آموزش‌های مهارتی با آلمان به بیش از 100 سال می‌رسد. در این مورد فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد هنرستان صنعتی تهران را هم در کارنامه مشترک خود با آلمان داریم.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه خوب همکاری‌های پیشین نهایتا امیدواریم این سلسله فعالیت‌ها را همچنان دنبال کنیم.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ماهیت نظام آموزشی مهارتی کشور تولیدمحور و خدمات محور است تصریح کرد: تبادل نظرهایی که با مسئولان آلمانی داشتیم نشان دهنده قرابت ایده‌ها با آلمان بود که می‌توانیم آن را عملی کنیم.

آذرکیش تصریح کرد: هم‌اندیشی با مسئولان آلمانی در حوزه آموزش مهارتی داشتیم و چون برنامه‌هایی مشابه را در دستور کار داریم از تجربیات این کشور برای ارتقای سطح مهارت‌آموزی بهره خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: به طور کلی بومی‌سازی جریان بین‌المللی را مورد توجه داریم و تجربه بخشی از این برنامه‌ها را در کشور شاهد هستیم. اکنون 55 هزار هنرجو در موسسات تولیدی، شهرک‌های صنعتی شاهد هستیم و در آینده از ظرفیت‌ها و ایده‌ها بهره بیشتری خواهیم گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار