نوبخت: منابع لازم برای تکمیل پروژه‌های خیران مدرسه‌ساز به هر شکلی باید تامین شود

تهران‌ (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دیدار با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و خیرین مدرسه‌ساز بر تامین منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه‌های خیری تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۷۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: منابع لازم برای تکمیل پروژه‌های خیران مدرسه‌ساز به هر شکلی باید تامین شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدباقر نوبخت در این دیدار با قدردانی از اقدامات انجام شده در ساخت فضاهای آموزشی و مشارکت خیران در این عرصه، صرف هزینه در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی را سرمایه گذاری هدفمند برای تحقق توسعه کشور دانست و تاکید کرد: برای اتمام پروژه‌هایی که به همت خیران آغاز شده است باید اولویت قائل باشیم و منابع این بخش را به هر شکل تامین کنیم.

وی افزود: نسبت به تعهدات نظام برنامه‌ریزی کشور در قبال مشارکت خیران در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی توجه جدی داریم.

همچنین معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه در این نشست با تشکر از اقدامات انجام شده در ساخت مدارس گفت: بزرگترین اولویت سازمان برنامه و بودجه وفای به عهد در قبال تعهدی است که نسبت به مشارکت خیران مدرسه‌ساز وجود دارد.

نمکی تاکید کرد: تخصیص اعتبار در بخش فضاهای آموزشی را سرمایه گذاری زیربنایی و دارای آینده تضمین شده می‌دانیم.

5/18 مترمربع میانگین سرانه فضاهای آموزشی در کشور

مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه آخرین وضعیت فضاهای آموزشی و برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس را برای ارتقای شاخص فضاهای آموزشی کشور را تشریح کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: میانگین سرانه فضاهای آموزشی در کشور حدود ۵/۱۸ مترمربع است که در این شاخص استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با سرانه‌ای بیش از ۸ مترمربع در بهترین وضعیت به لحاظ بهره مندی از فضاهای آموزشی قرار دارند.

وی افزود: در همین ارتباط ۱۲ استان سرانه‌ای کمتر از میانگین کشور دارند که از آن جمله می‌توان به استان‌های البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و تهران اشاره کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس کشور ارتقای سرانه میانگین تمام استان‌های کشور به بالاتر از ۵/۱۸ مترمربع است که برای رسیدن به این شاخص باید بالغ بر 34 هزارکلاس درس(حدود ۵ میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید ) در کشور ساخته شود.

رخشانی‌مهر در بخش دیگری از گزارش خود افزود: از مهم‌ترین طرح‌های اجرا شده برای بازسازی فضاهای آموزشی کشور در سال‌های اخیر می‌توان به «طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام» اشاره کرد که در طی حدود 10 سال اخیر بالغ بر 64 هزار کلاس درس تخریب و بازسازی و حدود 30 هزار کلاس مقاوم‌سازی شده است که 50 درصد مدارس نیازمند اجرای این طرح را شامل می‌شود.

وی با یادآوری نقش آفرینی خیرین مدرسه‌ساز در رشد شاخص فضاهای آموزشی کشور گفت: طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع بیش از 20 درصد مدارس کشور به همت خیران ساخته شده است و این مشارکت در سال‌های اخیر روندی روبه رشد داشته است؛ به نحوی که در مهرماه امسال سهم مشارکت خیران در ساخت فضاهای آموزشی به بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

رخشانی‌مهر با تشکر از سازمان برنامه و بودجه در اختصاص 100 درصدی اعتبارات مربوط به سهم پروژه‌های خیری در سال 96 که برای نخستین بار اتفاق افتاده است، حمایت‌های این سازمان در تامین اعتبارات این بخش را موجب جذب بیشتر خیرین مدرسه‌ساز برای مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی ارزیابی و پیشنهاد کرد: اعتبارات مربوط به سهم مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به منظور تسریع در تکمیل و اجرای طرح‌های آموزشی و جلب رضایت خیران در 6 ماهه اول هرسال در اختیار این سازمان قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: تعامل وزارت آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز، تاثیر به‌سزایی در توسعه فعالیت‌های این نهاد مردمی مرتبط با نظام تعلیم و تربیت داشته است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: امسال بیستمین دوره جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز با هدف تکریم، شناسایی و جذب نیکوکاران جدید از اسفندماه 96 آغاز شده است و تا اوایل تیرماه ۹۷ در سایر استان‌های کشور نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار