سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم؛

شعار نوروزی امسال پلیس آرامش بهاری با نظم و امنیت است

قم (پانا)- سردار مجتبایی اعلام کرد طرح انتظامی ترافیکی عملیاتی از ۲۴ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد که ۱۶ قرارگاه نوروزی در سطح استان قم جهت رفاه حال همشهریان فعال شده و با شعار آرامش بهار با نظم و امنیت در خدمت مردم هستند.

کد مطلب: ۸۰۷۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شعار نوروزی امسال پلیس آرامش بهاری با نظم و امنیت است

سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز شنبه 26 اسفند ماه در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان قم در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور یافت و عملکرد فرماندهی انتظامی استان قم در سال 96 را تشریح کرد.

وی عملکرد قاطع و مورد قبول پلیس در برگزاری انتخابات، دستگیری اغتشاش‌گران در دی‌ماه، کشفیات قاچاق کالا و مواد مخدر و دستگیری سارقان را از توفیقات پلیس دانست و گفت: در سال 96 سرقت‌های خرد در استان قم افزایش داشت اما دستگیری سارقان نیز توسط پلیس رشد 17 درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: امسال با کشف 6 تن از انواع مواد مخدر 25 باند حرفه ای مواد مخدر نیز متلاشی شد.
وی از موفقیت پلیس قم به عنوان یکی از 3 استان برتر در زمینه ترافیک اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در سال 96 استان قم سه درصد افزایش تصادفات را داشته است ولی در آمار تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش تلفات را شاهد هستیم.
سردار مجتبایی موتور سیکلت سواران را بزرگترین دغدغه و چالش ترافیکی پلیس دانست و تصریح کرد: 300 هزار موتور سیکلت سوار در قم وجود دارد که با توجه به تخلفات ترافیکی آنان در سال 96 24 هزار موتور سیکلت به دلیل انجام جرایم راهنمایی و رانندگی توقیف شده است.
فرمانده ناجا استان قم از 620 هزار تماس تلفنی در سامانه 110 خبر داد و تأکید کرد 34 هزار عملیات در راستای این تماس ها انجام شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم همچنین از تشکیل مرکز مشاوره در فرماندهی اجتماعی و خدمات‌رسانی به 13 هزار نفر در استان قم خبر داد و افزود: برپایی این مراکز مشاوره و خدمت‌رسانی به عموم مردم موجب کاهش تعداد مجرمین در برخی از موارد خاص شده است.
سردار مجتبایی در ادامه افزود: بیش‌ترین تخلفات در حوزه پلیس فتا نیز مربوط به جرایم اقتصادی است، که با توجه به کشفیات 93 درصدی در فضای سایبری استان قم جایگاه بسیار خوبی در این زمینه دارد و این مهم در حالی به دست آمده که میزان موفقیت و کشف پلیس در این عرصه در سطح کشور 84 درصد است.
فرمانده انتظامی قم با اشاره به افزایش جرایم در حوزه فضای مجازی متذکر شد: مردم باید در خصوص فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود آگاهی‌های لازم را بدست آورند تا خسارت‌های ناشی از کلاهبرداری‌های این عرصه دامن آنها را نگیرد.
وی با اشاره به 16 قرارگاه نوروزی در قالب قرارگاه‌های فرماندهی و انتظامی گفت: طرح انتظامی، ترافیکی و عملیاتی نوروزی پلیس در استان قم همزمان با سایر استان‌های کشور از 24 اسفندماه آغاز شده و تا 15 بهمن ماه ادامه خواهد داشت که شعار نوروزی امسال پلیس "آرامش بهاری با نظم و امنیت" است که امیدواریم پلیس با همراهی و مشارکت مردم بتواند در انجام نظم و امنیت در ایام نوروز موفق عمل کند.

خاطر نشان می شود در حاشیه این مراسم سردار مجتبایی به سئوالات خبرنگاران در حوزه های ترافیکی و امنیتی پاسخ داد و از تنی چند از اصحاب رسانه که بیشترین خبرها را در حوزه پلیس پوشش داده بودند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار