سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال صرف بیماران سرطانی می‌شود

سمنان (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طرح های اجرایی بهداشت و درمان در استان سمنان، حکایت از نگاه درست و آگاهی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی این استان از حوزه های بهداشتی و درمانی مورد نیاز سمنان است.

کد مطلب: ۸۰۷۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال صرف بیماران سرطانی می‌شود

قاسم جان‌بابایی اظهارداشت: سالانه به طور مستقیم 30 هزار میلیارد ریال صرف درمان بیماران سرطانی در کشور می‌شود، که این مقدار اعتبار از سوی دولت و سامانه های تکمیلی هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 145 مرکز درمانی سرطان نوع یک در کشور داریم که خدمات سطح یک و بالغ بر 30 مرکز نوع دو داریم که خدمات جامعی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی جراحی تومور و تشخیص زودرس سرطان ارایه می کنند و حدود 15 مرکز پیشرفته تر دارای امکانات تشخیص هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت طرح های اجرایی بهداشت و درمان با بیان این که در سال حدود 100 هزار بیمار جدید سرطانی داریم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال 2030 این تعداد بیماران در ایران به بیش از 150 هزار مورد در سال برسد.

جان بابایی، عامل اصلی افزایش سرطان را افزایش سن جمعیت دانست و گفت: هرچه میانگین سن و امید به زندگی در جامعه ای بیشتر شود، امکان افزایش سرطان در افراد وجود دارد، در ژاپن که کشوری پیر محسوب می شود، از هر دو نفر یک نفر به سرطان دچار است.

وی یادآور شد: بیشتر داروهای سرطانی وارداتی است، ولی در دو سال گذشته تعداد زیادی داروهای سرطانی در کشور تولید می شود، اکنون داروهای اساسی درمان سرطان با کمک دولت و همکاری شرکت های دارویی درحال ساخت درون کشور است.

معاون وزارت بهداشت تاکید کرد: جبران عقب ماندگی پرداخت بیمه ها به وزارت بهداشت، بزرگترین کمک به رفع نگرانی های درمانی این وزارتخانه خواهد بود.

جان بابایی درباره بودجه 97 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: بودجه فعلی در نظرگرفته شده برای وزارت بهداشت فقط برای حقوق و امور جاری این وزارتخانه کفاف می دهد، تمام امید این است که با تخصیص یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد اعتبار از هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت، به تحقق هدفگذاری های این وزارتخانه به ویژه در طرح تحول سلامت کمک شود.

وی با اشاره به ساخت مرکز سوانح و سوختگی در مجموعه درمانی کوثر سمنان، از سرعت ساخت و پیشرفت این طرح ابراز رضایت کرد و گفت: این طرخ با توجه به آغاز ساخت، اکنون حدود 50 درصد پیشرفت دارد و مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه بیشتر کمک کند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: مرکز سوانح و سوختگی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان طرح بزرگی است و بخشی از اعتبار طرح مربوط به سفر رییس جمهوری است که باید تامین شود و بخشی بر عهده وزارت بهداشت است.

جان بابایی با اشاره به هزینه سنگین تجهیز مراکز سوانح و سوختگی که دو برابر هزینه ساخت آن است، خاطرنشان کرد: تجهیز کامل مراکز سوانح و سوختگی هزینه سنگینی دارد که در سمنان این امر بر عهده وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: تجهیز هر اتاق مرکز سوانح و سوختگی بیش از 20 میلیارد ریال هزینه دارد که وزارت بهداشت به طور کامل در استان سمنان آن را پرداخت می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پیش بینی افتتاح مرکز سوانح و سوختگی سمنان در سال 1397، بیان داشت: از نظر اخلاقی وزارت بهداشت با این میزان روند پیشرفت مرکز سوانح و سوختگی سمنان، برای تکمیل و بهره برداری، متعهد به پرداخت اعتبار مربوط به خود است.

جان بابایی تاکید کرد: طرح های اجرایی بهداشت و درمان در استان سمنان حکایت از نگاه درست و آگاهی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی این استان از حوزه های بهداشتی و درمانی مورد نیاز سمنان است.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی در سفری یکروزه به استان سمنان یک طرح در سمنان شامل پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی کوثر سمنان با 72 میلیارد ریال هزینه و سه طرح در دامغان شامل بخش تخصصی 24 تختخوابی بیمارستان ولایت، خانه بهداشت روستای وامرزان و آزمایشگاه کلینیک تخصصی بیمارستان رضایی را افتتاح و از چند طرح در دست ساخت در استان سمنان بازدید کرد.

70 هزار تخت بیمارستانی در کشور موردنیاز است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اینکه میزان شاخص ملی تخت بیمارستانی به نفر عددی معادل ۱.۶ است، گفت: ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور موردنیاز است.

قاسم جان بابایی بابیان اینکه در حال حاضر میزان شاخص تخت بیمارستانی در کشور ۱.۶ است، ابراز داشت: ۲۵ هزار تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های موجود افزوده شده که با توجه به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی نیازمند به ۷۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر هستیم.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور ۲۸ میلیون نفر از مزایای میزان کاهش پرداخت در خدمات بستری بهره‌مند شدند، لذا ما اجرای این طرح را از دستاوردهای نظام می دانیم.

آغاز طرح سلامت نوروزی

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اشاره به آغاز فعالیت ستاد نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز داشت: طرح سلامت نوروزی به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی و با دبیری معاونان درمان دانشگاه‌ها در سراسر کشور از روز ۲۴ اسفندماه امسال رسما آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده این ستاد به کار خود در حوزه بهداشت و درمان ادامه خواهد داد.

جان بابایی در ادامه تصریح کرد: ستاد نوروزی دانشگاه‌ها علوم پزشکی استان ها به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود و ضمن بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بر نحوه درمان و خدمات ارائه‌شده نیز نظارت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار