البرز کارگاه سازندگی راه های شریانی کشور

کرج (پانا) - استاندار البرز گفت: البرز به کارگاه سازندگی راه های شریانی تبدیل شده است.

کد مطلب: ۸۰۷۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
البرز کارگاه سازندگی راه های شریانی کشور

به گزارش خبرنگار پانا از البرز،محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران افزود: البرز به جهت تردد خودروهای ۱۴ استان کشور از موقعیت بسیار مهمی در دارا بودن محورهای مواصلاتی برخوردار است و در همین راستا در ۶ ماه اخیر تلاش کردیم اجرای پروژه های آزادراه همت به کنار گذرشمالی، کمربندی جنوبی تهران_ چرمشهر-آبیک، آزادراه تهران-شمال، جاده هشتگرد-طالقان با سرعت مناسبی انجام پذیرد.

نجفی بابیان اینکه به موازات اجرای پروژه های راهسازی اجرای طرح های ریلی نیز با سرعت در حال انجام است گفت: اجرای طرح های قطار شهری کرج، قطار برقی کرج-هشتگرد و ۴ خطه کردن راه اآهن تهران-هشتگردنیز از جمله این طرح ها است.

وی با بیان اینکه بخشی از آزادراه تهران-شمال، نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد اضافه کرد: اجرای این طرح که از سال ۷۵ آغاز و مدتی متوقف بود با حضور قوی بنیاد مستضعفان و حمایت های دولت از سرعت بسیار خوبی برخوردار شد و فاز یک آزادراه به طول ۳۳ کیلومتر از همت تا شهرستانک در چالوس تابستان به بهره برداری می رسد.

وی به رفع موانع اجرای کند ادامه بزرگراه همت در البرز نیز اشاره کرد و گفت: آزاد راه همت نیز مشکلاتی داشت که عدم تامین نقدینگی و معارضین بود؛ باید شرایط و امکاناتی فراهم می کردیم تا بازگشایی مسیر صورت گیرد که الحمدالله تا امروز پروژه با شدت و قوت با ۸۴ درصد در حال انجام است. تسهیلات لازم توسط دولت اختصاص پیدا کرده است و قرار است سال ۹۷ این طرح را بهره برداری کنیم.

نجفی افزود: این مسیر به جاده چالوس وصل می شود که برای این کار نیاز به گذرگاه شمالی بود و این طرح نیز توسط شهرداری در حال انجام است.

وی بیان کرد: این بزرگراه شمالی در ادامه همت به جهت اینکه مسیر فقط به جاده چالوس ختم نشود و مسافران در شهر کرج متوقف نشوند پیش بینی شده و با قوت در حال انجام است که برای سال ۹۸ به اتمام می رسد.

استاندار گفت: در کنار آن برای روان سازی ترافیک، ۴ بانده کردن راه آهن تهران - کرج - هشتگرد در دستور کار قرار گرفت و موانع آن برداشته شد؛ به موازات آن موانع مترو شهر کرج نیز برداشته شده و اکنون ۶۰۰ نفر در این پروژه شاغل شده اند.

وی پیش بینی کرد: فاز اول قطار شهری کرج تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.
استاندار گفت: طرح کمربند جنوبی تهران نیز بارسنگینی از البرز و کرج را برخواهد داشت.

وی افزود: یکی از دغدغه های ترافیکی استان حضور کامیون ها و تریلی ها به ویژه در شب ها است؛ طبق برآوردها ۲۰ هزار کامیون از محورهای تهران و البرز تردد می کنند که با احداث کمربند جنوبی که از آبیک تا چرمشهر امتداد خواهد داشت بخشی از این خودروهای سنگین نیز به این سمت هدایت خواهند شد که این طرح نیز تا سال ۹۸ نهایی خواهد شد.

استاندار گفت: این ۴طرح مهم به موازات یکدیگر و با سرعت پیش می رود و اگر موانعی هم باشد با ارتباطات خوبی که وجود دارد رفع خواهیم کرد.

وی افزود: البته جاده طالقان - هشتگرد و راه طالقان نیز مهیا برای مسافران خواهد شد.

نجفی خاطر نشان کرد: بازدید های معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزرا از ۸ پروژه مهم و حیاتی برای استان البرز و دیگر استان های کشور موید اهمیت دولت در اجرای آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار