در آستانه سال جدید؛

استان اردبیل با داشتن جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی آماده استقبال از میهمانان نوروزی است

اردبیل (پانا) - استان اردبیل با داشتن جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی یکی از قطب های گردشگری کشور بوده و هم اکنون در آستانه سال جدید خود را آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی می کند.

کد مطلب: ۸۰۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استان اردبیل با داشتن جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی آماده استقبال از میهمانان نوروزی است

جاذبه های بی نظیر طبیعی از جمله آب و هوای پاک بهاری ، چشمه ها و آب های معدنی در اقصی نقاط استان ، کوهستان ، جنگل های طبیعی و دریاچه های مختلف در کنار بیش از 1500 اثر تاریخی گردشگران ایرانی را از اقصی نقاط کشور به سوی خود می خواند.
در این میان مسئولان و شهروندان نیز با اقدام های خود شهرستان های مختلف را برای پذیرایی از مسافران آماده کرده اند و استان اردبیل از هر جهت آماده پذیرایی گرم از میهمانان نوروزی می باشد.
در حال حاضر با تشکیل ستاد نوروزی تمام دستگاههای اجرایی امکانات لازم را برای خدمات رسانی به مسافران مهیا نموده و نیروهای امدادی اعم از نیروهای هلال احمر، فوریت های پزشکی و راهداری در جاده های استان مستقر شده اند.
اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور ، نقشه راهنما ، لوح فشرده معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی نیز برای راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی آماده شده و کیوسک های اطلاع رسانی و راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر هستند.

استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
همچنین موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل از دیگر جاذبه هایی است که گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار