مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ؛

در سال آینده امامزادگان استان قم به دوربین‌های مداربسته مجهز می شوند

قم (پانا)- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی از جانب امامزادگان قم در مسجد اهل البیت از مجهز شدن همه امامزادگان در سال آینده به دوربین مدار بسته خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
در سال آینده امامزادگان استان قم به دوربین‌های مداربسته مجهز می شوند

ظهر شنبه 26 اسفندماه در نشست خبری با عنوان طرح نوروزی آرامش بهاری که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی‌مقدم، از شروع این طرح از دو ماه پیش در استان قم خبر داد و افزود این طرح هر ساله از تاریخ 28 اسفند تا 15 فروردین ماه ادامه داشت که امسال زودتر فعالیت خود را آغاز کرده و برای ایام نوروز نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
مدیر کل اوقاف قم با اشاره به اجرای این طرح در 30 امامزاده گفت: این طرح امسال با رشد 30 درصدی مواجه شده که در نظر داریم با استفاده از مجموعه خدام، هیئت امنا، مبلغین و کارکنان امامزادگان آن را در 40 امامزادگان استان برگزار کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی افزود: 156 نفر از روحانیون در این طرح حضور دارند که با برپایی خیمه‌های معرفت و همکاری تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و تولیت مسجد مقدس جمکران در اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران اقدامات مطلوبی صورت گرفته است که در تمامی این فعالیت ها در راستای ارائه خدمات فرهنگی به زائرین محترم توسط ادره‌کل اوقاف و امور خیریه قم انجام شده است.
مدیر کل اوقاف قم با بیان اینکه خیمه‌های معرفت با غرفه‌های مشاوره، کودک و نوجوان، احکام، چند رسانه‌ای، ترویج وقف و غرفه‌های ترویج فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های جذاب و متنوع را برای زائرین در نظر گرفته است، تصریح کرد: غرفه‌های عفاف و حجاب، غرفه شهید و شهادت و غرفه اقتصاد مقاومتی و ... نیز در برخی از این خیمه‌ها برپا شده است.
حسینی‌مقدم ضمن اشاره به اطلاع رسانی و تبلیغات فرهنگی در ایام نوروز، خاطر نشان کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم تحویل سال، پخش پیام مقام معظم رهبری به صورت زنده و ارائه خدمات فرهنگی متنوع ازجمله اقداماتی است که توسط آستان مقدس امامزادگان در ایام نوروز انجام خواهد گرفت و ما از تمام ظرفیت زائرسراها و امامزادگان برای اسکان زائرین نوروزی استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه 450 دوربین مداربسته در امامزادگان استان قم نصب شده است، تاکید کرد: در طول سال جاری بیش از 100 مورد از جرایمی که در حریم امامزادگان رخ داده به استفاده از دوربین‌های مداربسته کشف شده است.
وی افزود قصد داریم در سال آینده تمام امامزادگان استان را به دوربین‌های مداربسته مجهز کنیم که این کار توسط اتاق کنترل اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قم قابل مشاهده و رهبرری است.
حسینی‌مقدم با اشاره به مصادف شدن مراسم‌های عزاداری شهادت امام هادی(ع) و رحلت حضرت زینب(س) با ایام نوروز از اجرای آن در آستان مقدس امامزادگان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم مردم نیز اهتمام لازم نسبت به برپایی و بزرگداشت ایام الله و مراسم‌های عزاداری امام هادی(ع) و حضرت زینب(س) داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار