مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح کرد:‌ پیش‌بینی رشد ۹ درصدی مصرف بنزین در سال ۹۷ 

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش‌بینی کرد مصرف بنزین کشور در سال آینده، ۸,۸ تا ۹ درصد افزایش به میانگین روزانه حدود ۸۷.۸ میلیون لیتر برسد.

کد مطلب: ۸۰۷۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مطرح کرد:‌ پیش‌بینی رشد ۹ درصدی مصرف بنزین در سال ۹۷ 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه گفت: مصرف بنزین در سال ۹۶ نسبت به پارسال هشت درصد افزایش یافت و به میانگین ۸۰,۳ میلیون لیتر در روز رسید.

وی با بیان این‌که هم اکنون از افزایش نرخ بنزین خبری نیست، افزود: با توجه به افزایش تولید خودرو در کشور پیش‌بینی می‌شود سال آینده حدود ۹ درصد به مصرف بنزین افزوده شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین مقدار توزیع بنزین سوپر در سال ۹۶ را ۳,۷ میلیون لیتر در روز اعلام و اظهار کرد: پارسال ۳.۳ میلیون لیتر بنزین سوپر توزیع شد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده به حدود ۴.۵ تا ۵ میلیون لیتر در روز برسد.

موسوی‌خواه کل مصرف نفت‌گاز در سال ۹۵ را ۸۰,۴ میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: امسال مصرف این فرآورده با ۳ درصد رشد، به میانگین روزانه ۸۲.۷ میلیون لیتر رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این افزایش مصرف نفت گاز در بخش غیر نیروگاهی بوده است.

وی پیش‌بینی رشد مصرف نفت گاز در سال ۹۷ را ۵ درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان مصرف این فرآورده در بخش حمل‌ونقل خواهد بود.

موسوی‌خواه ادامه داد: مصرف نفت سفید امسال کاهش ۹ درصدی را تجربه کرد و از ۸,۴ میلیون لیتر در سال ۹۵ به روزانه ۷.۶ میلیون لیتر در سال ۹۶ رسید.

وی با بیان این‌که مصرف نفت کوره در سال ۹۶ با چهار درصد رشد نسبت به پارسال از ۱۳,۹ میلیون لیتر در روز به ۱۴.۵ میلیون لیتر رسید، گفت: دلیل این رشد مصرف برای نفت کوره، افزایش ذخیره‌سازی در نیروگاه‌ها بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که مصرف نفت‌‌گاز در سال ۹۶ یک درصد کاهش داشته است، افزود: برنامه‌ریزی امسال ما برای افزایش صادرات نفت گاز در حال اجراست.

وی درباره مقدار ظرفیت و استفاده از سی‌ان‌جی در کشور توضیح داد: با احتساب ۱۶ ساعت کارکرد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) کشور هم اکنون ۴۴ میلیون مترمکعب ظرفیت استفاده از سی‌ان‌جی وجود دارد که تنها از ۲۰ میلیون مترمکعب آن هم اکنون بهره‌گیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: برنامه‌های درون و برون‌سازمانی به منظور افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت کشور داریم و امیدواریم تا پایان سال آینده مصرف سی‌ان‌جی کشور به ۳۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار