کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: بازار سرمایه بهترین محل سرمایه‌گذاری در سال ۹۷

تهران (پانا) -به گفته کارشناس بازار سرمایه با توجه به وضعیت نرخ ارز در کشور، تقاضای جهانی کامو‌دیتی‌ها و نفت و همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی دنیا در سال ۲۰۱۸، در کنار مقایسه بازار‌های موازی با بازار سرمایه، می‌توان پیش‌بینی کرد در سال ۹۷ بازدهی بازار سرمایه در مقایسه با بقیه بازار‌ها بیشتر خواهد بود.

کد مطلب: ۸۰۷۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: بازار سرمایه بهترین محل سرمایه‌گذاری در سال ۹۷

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، فردین آقا بزرگی با بیان اینکه مسئولین در تصمیم‌گیری‌های خود منافع ملی مشترک را درک و به اقتضای آن تصمیم گیری می کنند، گفت: با توجه به وضعیت نرخ ارز در کشور، تقاضای جهانی کامو‌دیتی‌ها و نفت و همچنین پیش بینی رشد اقتصادی دنیا در سال ۲۰۱۸، در کنار مقایسه بازار‌های موازی با بازار سرمایه، می‌توان پیش بینی کرد در سال۹۷ بازدهی بازار سرمایه در مقایسه با بقیه بازار‌ها بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی درباره وضعیت شاخص کل بازار سرمایه گفت: تغییرات ناخواسته در تصمیم گیری‌های اقتصاد کلان به خصوص تغییر نرخ سود سپرده‌های بانکی و ایجاد محدودیت برای صندوق‌های سرمایه گذاری دو عامل موثر در افت‌های اخیر بازار سهام بودند.

وی ادامه داد: علیرغم چالش‌هایی که ممکن است در سال جاری در حوزه مسائل بین المللی و مبادلات مالی و همچنین مساله حوزه مذاکرات هسته‌ای با مواجه باشیم، به نظر می‌رسد اقتصاد ما با این مسائل خو گرفته و با ادبیات این موضوعات غریبه نیست.

آقا بزرگی افزود: به نظر من با در نظر گرفتن تمام این مسائل و ریسک‌ها و جوانب مثبت موجود، بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاری در سال ۹۷ خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است با توجه به برنامه‌ها و ماموریت‌های دولت فعلی و برنامه‌های کنترل تورم و سیاست‌های انقباضی به نظر می‌رسد وضعیت اقتصاد در سال۹۷ تغییر خاصی را نسبت به سال ۹۶ نخواهد داشت. با این فرض می‌توان گفت همانند سال ۹۶ در سال پیش رو نیز بازار سرمایه وضعیت مناسبی را جهت سرمایه گذاری شاهد خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی با ارزیابی ٤ عامل شاخص خرده فروشی از سال پایه ١٣٥٦ تا ١٣٩١، تولید ناخالص ملی، میزان جمعیت و درآمد حاصل از فروش نفت پیش بینی کرد نتیجه تغییرات این عوامل در آینده مستقیماً در اغلب صنایع بورسی تأثیر مثبت خواهد داشت و در اغلب صنایع بورسی سبب افزایش سودآوری می شود.

وی یادآور شد افزایش نرخ ارز در آینده نزدیک مهمترین عامل برای افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار