پوشش 108 درصدی سوادآموزی در استان همدان

همدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از پوشش 108 درصدی سوادآموزی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پوشش 108 درصدی سوادآموزی در استان همدان

محمد پورداود در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال 95، جمعیت استان همدان یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر است، اظهار کرد: طبق اعلام سازمان نهضت سوادآموزی، جامعه هدف سوادآموزی شامل افراد 10 تا 49 سال است که از جمعیت استان یک میلیون و 108 هزارو 462 نفر در این رده سنی در استان همدان باسواد هستند.

پورداود افزود: نرخ باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان همدان بیش از 95 درصد است که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی گفت: سهمیه استان همدان در سال جاری در حوزه سواد آموزی 5 هزار و 800 نفر در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم بود که بیش از 103 درصد معادل 5هزارو 988 نفر بی سواد در این سه دوره زیر پوشش قرار گرفته اند.

پورداود با بیان این که دوره سواد آموزی دوره ای برای دستیابی به حداقل میزان سواد است که مدرک آن معادل سوم ابتدایی است، تصریح کرد: دوره انتقال دوره ای است که مهارت هایی فراتر از خواندن و نوشتن و حساب کردن را به سوادآموز می آموزد و مدرک آن معادل ششم ابتدایی است.

وی افزود: دوره تحکیم نیز دوره ای است برای آنکه افراد به بحث بی سوادی بازنگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که در سال جاری 2 مرکز یادگیری محلی برای جذب بی سوادان، راه اندازی شد، اظهار کرد: با افتتاح این مراکز، تعداد مراکز یادگیری محلی فعال در استان به چهار مرکز رسید.

وی گفت: یکی از مراکز یادگیری محلی در زندان مرکزی همدان افتتاح شد تا جامعه هدف استان برای ریشه کنی بی سوادی زندانیان را نیز شامل شود و یکی دیگر از این مراکز نیز برای جذب بی سوادان حاشیه های شهر، در شهرک ولیعصر همدان راه اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار