وزیر آموزش و پرورش: ایجاد یک نظام رصد و پایش برای اقامه نماز در مدارس ضروری است

بطحایی: تنها چیزی که می‌تواند ناجی نوجوانان وجوانان از اضطراب و آسیب‌های اجتماعی شود، نماز است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش ایجاد یک نظام رصد و پایش برای اقامه نماز در مدارس را ضروری دانست و تاکید کرد تنها چیزی که می‌تواند ناجی جامعه به خصوص نوجوانان وجوانان از اضطراب و آسیب‌های اجتماعی شود، نماز است.

کد مطلب: ۸۰۷۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش:  ایجاد یک نظام رصد و پایش برای اقامه نماز در مدارس ضروری است

سیدمحمدبطحایی در جلسه فصلی ستاد اقامه نماز وزارت آموزش وپرورش که امروز در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد با اشاره به تشکیل این جلسه در پایان سال 96 اظهار کرد: امیداست در سال 97 موانع برپایی و اقامه نماز جماعت در مدارس را کاهش دهیم و آن‌گونه که در شأن نماز است اقامه نماز را در مدارس داشته باشیم.

وی افزود: در فضای آشفته دنیای امروز تنها چیزی که می‌تواند ناجی جامعه به خصوص نوجوانان وجوانان از اضطراب و آسیب‌های اجتماعی شود نماز است؛ بنابراین اقامه نماز در مدارس بیش از پیش ضروری است.

وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: تاکنون آسیب‌شناسی خوبی صورت گرفته و موانع و مشکلات اقامه نماز در مدارس نیز شناسایی شده است، اما متأسفانه آنچه تاکنون اتفاق نیفتاده عمل به این راهکارها و رفع موانع مذکور است.

وی ادامه داد: ایجاد یک نظام رصد و پایش برای اقامه نماز در مدارس ضروری است تا از طریق این نظام، روند اجرایی نماز در مدارس دائماً رصد و میزان پیشرفت اقامه این فرضیه الهی ثبت شود و مدیران مربوط در موارد محقق نشدن پیشرفت برای رفع موانع اقدام کنند.

عضو کابینه تدبیر وامید با تأکید بر ایجاد نظام پایش و رصد تا 20 روز آینده اظهار کرد: نظر به اهمیت و ضرورت توجه بیش از پیش به امر اقامه نماز در مدارس، شنبه اول هر ماه جلسه‌ای یک ساعته با هدف بررسی روند اجرایی اقامه نماز در وزارتخانه تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: مدرسه نیز بخشی از جامعه است بنابراین همان‌طور که مساجد ما نیازمند تقویت و ترغیب نمازگزاران به حضور در نماز جماعت است، مدارس نیز نیازمند ارائه برنامه‌های جدید برای ترغیب دانش‌آموز به اقامه نماز است.

بطحایی‌ گفت: ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ نماز از برنامه‌های در دستور کار این وزارتخانه در سال 97 خواهد بود و استفاده از تلویزیون تعاملی سینا یکی از راه‌های تحقق این برنامه است.

سند طرح جامع تقویت فرهنگ نماز در راس اقدامات معاونت پرورشی قرار دارد

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش نیز در این جلسه اولویت اساسی در حوزه این معاونت را توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت دانست و گفت: آموزش پنج هزار امام جماعت روحانی برای اقامه نماز در مدارس، اجرای طرح مبین در 15 استان کشور، آموزش عملی نماز به 400 هزار 450 هزار دانش‌آموز، جشن 600 هزار نفری شکوفایی، برگزاری اردوهای سه روزه آموزش و جشن تشرف برای دانش‌آموزان پسر عشایر، برگزاری مسابقات اذان و احکام، طرح آموزش تقلید و مرجعیت، طرح پیوند مدرسه و نماز و طرح تشکیل جلسات گفتمان دینی و پرسش و پاسخ در مدارس، توزیع 160 هزار متر فرش سجاده، قدردانی از 46 هزار امام جماعت فرهنگی و توانمندسازی هشت هزار معلم پایه سوم ابتدایی گام‌های مهم آموزش و پرورش و معاونت پرورشی است.

وی ادامه داد: سند طرح جامع تقویت فرهنگ نماز را در راس اقدامات معاونت پرورشی قرار دارد و برای اجرایی سازی این سند برنامه ریزی‌های بسیاری صورت گرفته است. رابطان ستاد اقامه نماز در حوزه معاونت‌ها تشکیل شده است و مسئولیت‌هایی را در حوزه این سند برعهده دارند. قرار است معاونان راهکارهای اجرایی این سند را دنبال کنند.

کاظمی اقدام دیگر معاونت پرورشی را تحلیل محتوای سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در اجلاس‌ شش‌گانه نماز عنوان کرد و افزود: تمام پیام‌های مقام معظم رهبری در اجلاس شش‌گانه نماز را استخراج و جملات و عبارات را به صورت موضوعی دسته بندی و در پایان راهکارهای اجرایی را برای اجرا ابلاغ کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار