معاون مرکز سلامت محیط و کار خبر داد

نظارت ۸۰ تیم سیار بر بهداشت اماکن عمومی و رستوران‌ها

تهران (پانا) - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت برنامه سلامت نوروزی که از ۱۵ اسفند ۹۶ آغاز شده است، تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۰۷۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نظارت ۸۰ تیم سیار بر بهداشت اماکن عمومی و رستوران‌ها

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، محسن فرهادی اظهار داشت: امروز مانوری با حضور بازرسان بهداشت محیط و همکاری تمام دستگاه های ذی ربط برای نظارت بر مراکز حساس به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه با مشارکت فعال بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپ های نظارتی از ساعت ۱۵ روز شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ آغاز می شود و با حضور ۸۰ تیم سیار بازرسی از ۳ دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی با تجهیزات کامل پرتابل سنجش مداخله ای در محل و ۱۰ تیم سیار ممیزی دفاتر خدمات سلامت برگزار می شود.

فرهادی گفت: هدف از این برنامه، نمایش تمهیدات اتخاذ شده برای حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با غذا است.

وی بیان داشت: نظارت بر مراکز و اماکن هدف برنامه از جمله هتل ها، متل ها، مهمان پذیر ها، مسافرخانه ها و تمامی اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک ها، رستوران ها، کترینگ ها، مراکز فروش فست فود، اغذیه فروشی ها، آرایشگاه های مردانه و زنانه، قنادی ها و شیرینی فروشی ها، فروشگاه های آجیل و خشکبار، فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، سرویس های بهداشتی عمومی، فرودگاه ها، راه آهن، پایانه های مسافربری و سرویس های حمل و نقل بین شهری و همچنین نمونه برداری های هدفمند مواد غذایی در راستای کنترل بهداشت مواد غذایی، نظارت بر آب آشامیدنی، رسیدگی به شکایات مردمی، رتبه بندی بهداشتی رستوران ها در اولویت است.

فرهادی گفت: در حاشیه برگزاری این مانور، نمایشگاه فعالیت های بهداشت محیط و دفاتر خدمات سلامت و نمایش تجهیزات پرتابل سنجشی تیم های سیار بهداشت محیط و دستاوردهای سامانه بهداشت ۱۹۰ نیز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار