اولین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی در محلات برگزار شد

اراک(پانا)- اولین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی با شرکت 17 تیم دانش‌آموزی از مدارس متوسطه در پژوهش سرای دانش‌آموزی شهرستان محلات برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۷۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی در محلات برگزار شد

مدیر پژوهشسرای دانش آموزی محلات گفت: 17 تیم شامل هشت تیم از مدارس پسرانه و 9 تیم از مدارس دخترانه در این رقابت شرکت کردند.

علی اسماعیلی افزود: این دوره از مسابقات در گرایش راندمانی برگزار شد و شرکت کنندگان مفاهیم ریاضی و فیزیک را در این مسابقه به صورت عملی تجربه کردند.

وی ادامه داد: شرکت گنندگان مجاز بودند با استفاده از ماکارونی و چسب، سازه‌هایی را طراحی و اجرا کنند که این نوع از سازه‌ها در واقع نوعی پل با دهانه کوتاه و هدف از طراحی آنها رسیدن به بالاترین بار تحمل شده در قبال کمترین وزن سازه است.

مدیر پژوهشسرای دانش آموزی محلات بیان کرد: 6 تیم برتر این رقابت به مسابقات استانی که اردیبهشت ماه سال آینده در اراک برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سکوهای اول تا چهارم این مسابقات را هنرجویان هنرستان‌ها به خود اختصاص دادند ابراز داشت: تیم متشکل از علیرضا غلامی و جواد نجفی از هنرستان سید مصطفی خمینی(ره) قهرمان شد، ابوالفضل صادقی از هنرستان سید مصطفی خمینی(ره) دوم، مهدی ملادرویشی از هنرستان سید مصطفی خمینی(ره) سوم شدند.

وی گفت: تیم فاطمه جامه دار و زهرا رجبی از هنرستان دکتر حسابی چهارم، پریناز عبدالحسینی از دبیرستان عفاف پنجم و تیم خاطره محمدامینی و ساره محمدامینی از دبیرستان عفاف ششم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار