نیشابور به استقبال جشن ملی نوروز گاه می رود

نیشابور ( پانا ) - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابوراز برگزاری جشن ملی نوروز گاه ، پنجشنبه 2فروردین 97 در محل رباط عباسی این شهر خبرداد.

کد مطلب: ۸۰۷۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور به استقبال جشن ملی نوروز گاه می رود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور اظهارکرد: این سازمان به منظور بزرگداشت آیین ملی نوروز که به عنوان میراث ناملموس در 12 کشور توسط یونسکو ثبت جهانی شده، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است که در قالب ستادی، پنجشنبه 2فروردین 97 در محل رباط عباسی برگزار می شود.

محمد اسماعیل اعتمادی گفت: بحث «نوروزگاه» مهم‌ترین برنامه فرهنگی است که در قالب یک جشن قرار است در نیشابور برگزار شود وهدف از این رویداد احیای آیین‌های محلی فراموش شده و یا در حال فراموش شدن است و ما قصد داریم درجشن نوروزگاه با هدف پاسداری از میراث نوروز و معرفی این آیین کهن به نسل امروز اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است مراسم نوروز با حال و هوای منطقه تاریخی وگردشگری نیشابور و حضور گردشگران داخلی وخارجی اجرا شود چراکه معتقدیم نوروز کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی هم دارد که قابل توجه است.

اعتمادی یادآورشد: یکی از ویژگی‌های نوروز ایجاد صلح است و همین ویژگی‌ها موجب شده که نوروز به عنوان اولین و بزرگترین پرونده مشترک به ثبت جهانی برسد ونیشابور که چهار راه تمدن به شمار می رود باید مدیریت این جشن ملی را عهده دار باشد.

وی تاکید کرد: همه ما باید به ماهیت نوروز که همان حفاظت از محیط زیست و طبیعت است توجه ویژه داشته باشیم که در کشور ما کارکرد آن تغییر کرده است و ماباید در زمینه حفظ محیط زیست ومیراث فرهنگی وطبیعی خود بیشتر اطلاع رسانی ومشارکت نماییم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور تصریح کرد: جشن ملی نوروزگاه جشن ملی نوروز گاه پنجشنبه 2فروردین 97 ساعت 4 بعد از ظهر در محل رباط عباسی همرا ه با برگزاری مراسم نوروز خوانی، سخنرانی آئینی با موضوع نوروزگاه، مراسم آیینی اسب چوبی و موسیقی مقامی، نمایشگاه صنایع دستی و اجرای نمایش سیاه بازی با اجرای برنامه های شاد و متنوع دیگربرگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار