طرح تحول نظام سلامت، موفق ترین برنامه دولت برای خدمت به مردم است

کاشان (پانا)_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، موفق ترین برنامه دولت در حوزه درمان و سلامت جامعه بوده که خدمات بی نظیری به قشرهای مختلف مردم ارائه کرده است.

کد مطلب: ۸۰۷۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح تحول نظام سلامت، موفق ترین برنامه دولت برای خدمت به مردم است

سید علیرضا مروجی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید 11 واحد دندانپزشکی در مرکزهای جامع سلامت روستایی در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل تجهیز و راه اندازی شده در حالی که پیش از آن هیچ مرکزی روستایی در این خصوص وجود نداشت.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، واحدهای دندانپزشکی در مرکزهای جامع سلامت شهری از سه مرکز به 9 مرکز رسیده است که سه مرکز جامعه سلامتی شهری امام علی (ع)، گلابچی و پامیلی برای ارائه خدمات بیشتر به صورت دو نوبت خدمات دندانپزشکی ارائه می دهند.
به گفته وی، انجام 85 هزار و 539 مورد وارنیش فلوراید دانش آموزان پایه اول تا هفتم، ارائه 13 هزار و 589 مورد خدمت فیشور سیلنت به گروه 6 تا 12 سال، توزیع 3 هزار و 720 مسواک و خمیردندان در مدرسه های محروم شهری و روستایی و انجام 12 هزار و 900 مورد ترمیم دندانهای پوسیده دانش آموزان دوره ابتدایی از جمله خدمات ارائه شده دندانپزشکی در اجرای طرح تحول سلامت در سال جاری بود.
وی از اجرای طرح ملی سنجش میزان گاز رادیو اکتیو رادون از اسفند امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح در 88 باب خانه در مناطق مختلف این منطقه دستگاه میکروفیم گذاشته شده که پس از 6 ماه به وسیله این دستگاه میزان گاز رادون اندازه گیری می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: گاز رادون از خاک ایجاد می شود که برای عوض کردن هوا، افرادی که در زیرمینها سکونت دارند باید پنجره زیر زمین را باز نگه دارند.
مروجی از ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم خبر داد و افزود: این معاونت آسیب های اجتماعی و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مانند فقر، تحصیلات، تفریحات و فرهنگ عمومی جامعه بررسی شده و راهکارهای کاهش این آسیبها شناسایی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار