نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مسئولان و نمایندگان مجلس استان به جای مباحث حاشیه ای به حل مشکلات رفاهی مردم بپردازند

ارومیه (پانا) امام جکعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه: صادرات محصولات کشاورزی هر ساله در استان ما با مشکلات جدی مواجه است، هم مسئولان استانی و هم نمایندگان مجلس برای این مشکل برنامه ریزی کنند ، کشاورز یک سال چشم خود را به این محصول دوخته است و وقتی محصولات این طور می شود از هست و نیست ساقط می شود، لذا به جای مباحث حاشیه ای به مباحث رفاهی فکر کنند و از مسئولان کشوری مطالبه نمایند.

کد مطلب: ۸۰۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان و نمایندگان مجلس استان به جای مباحث حاشیه ای به حل مشکلات رفاهی مردم بپردازند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی گفت: از جمله مسائلی که لازم است انسان در زندگی خصوصاً در این ایام آخر سال رعایت کند این است که اگر با کسی قهر باشد، این قهر کردن را از بین ببرد و با او آشتی نماید.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در دین مقدس اسلام اگر مومن با مومن قهر نماید معصیت کرده است و قهر کردن شرعاً جایز نیست.

وی افزود: بنابه روایتی از امیرالمومنین (ع) مومن اگر مجبور به قهر کردن باشد نباید بیشتر از سه روز این با برادر خود قهر کند و اگر مومن با مومن بیش از سه روز قهر کند سزاوار است که در آتش خداوند بسوزد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی خاطر نشان کرد: قهر کردن باعث می شود اعمال انسان مورد قبول خداوند واقع نشود، لذا اگر کسی با قوم و اقربای خود قهر کرده است عید نوروز بهترین بهانه است که انسان فوراً با آن ها آشتی نماید و الا انسان دچار خشم و غضب خداوند می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اهمیت آشتی دادن دیگران گفت: از امام صادق (ع) روایت است که می فرمایند: "خداوند رحمت کند آن کسی را که دو نفر از شیعه ما را با هم آشتی دهد".

وی ادامه داد: اگر قرار بر این باشد که از یکدیگر کینه به دل داشته باشیم و از گناه یکدیگر نگذریم باید این را در نظر داشته باشیم که در این صورت خداوند نیز باید از ما کینه داشته باشد و از گناه ما نگذرد، اگر می خواهیم که خداوند از بدی ها و گناهان ما بگذرد باید ما نیز از بدی ها و گناهان دیگران بگذریم.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به خرافات تحمیل شده به فرهنگ ایرانی در ایام عید نوروز گفت: انسان باید مواظب باشد که به این خرافات آلوده نشود، «روز چهارشنبه سوری از روی آتش پریدن» و «سرخی تو از من، زردی من از تو»، «گره زدن سبزه»، «نحسی سیزده بدر» این ها حرف های غلطی است.

وی ادامه داد: در این روزها نباشد خیابان ها را با روشن کردن آتش کثیف کرد و مردم را با صدای ترقه ها ترساند، اینکه کوزه ای شکسته شود تا اینکه تا سال آینده سلامتی انسان حفظ شود، این ها خیالاتی بیش نیست، انسان باید عاقلانه عمل کند، عمل انسان نشان دهنده عقل اوست.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: انسان عاقل کسی است که با پول خود چند نفر فقیر را در آخر سال شاد کند نه اینکه پول خود را به مواد منفجره بدهد و با ترکاندن آن عده ای را بترساند، چشم کسی را از بین ببرد و دست و پای کسی را ناقص کند و بخندد.

وی خاطر نشان کرد: بهتر این است که در این ایام عادت کنیم و به یکدیگر هدیه بدهیم، هدیه دادن مستحب است و باعث می شود کینه ها از دل ها برود، البته بهتر است جنس ایرانی هدیه داده شود تا چرخه اقتصاد داخلی بچرخد و بیکاری کم شود و از اسراف در نوروز جلوگیری کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) گفت: ولادت حضرت فاطمه به عنوان روز مادر و روز زن است و افتخاری است برای زنان مسلمان که روز ولادت بزرگ بانوی عالم هستی، روز مادر و روز زن نامیده شده است.

وی ادامه داد: قبل از اسلام زنان ارزش و اهمیت زیادی نداشتند با آمدن اسلام ارزش و اهمیت زنان بیشتر شد، حتی در این کشورهای اروپایی که این همه دم از حقوق زنان می زنند تا چند سال اخیر در کشور انگلستان زنان حق شکایت در دادگاه را نداشتند.

امام جمعه ارومیه افزود: اسلام 1400 سال قبل بر زنان اهمیت و ارزش قائل شد و صراحتاً اعلام کرد که زن و مرد از نظر ارزش با هم برابر هستند و رابطه زن و مرد رابطه مودت است نه رابطه استعمار، اکنون در غرب زن وسیله شهوت رانی و تبلیغ اجناس کارخانجات است و اسم آن را حقوق زنان گذاشته اند.

وی گفت: بزرگترین ارزش و شرافت زن این است که می خواهد انسان تربیت کند، در عالم هستی موجودی افضل بر انسان نیست و وظیفه زنان این است که انسان به وجود آورند و تربیت کنند، نه این که به دنبال شخصیت کاذب به بیرون از منزل برای کار بروند.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه ضمن تشکر از مسئولان و فرماندهان قرارگاه حمزه سیدالشهداء به جهت حمایت از محرومان و محرومیت زدایی گفت: در عرصه محرومیت زدایی قدم های بزرگی برداشته اند و برای چند صد خانواده فقیر جهازیه تهیه کرده اند، از این عزیزان تشکر می کنم که هم در مقابل دشمن می ایستند و هم مشکلات مسلمین را حل می کنند.

وی در ادامه از مسئولان و دست اندرکاران کمیته امام خمینی (ره) تشکر کرد و گفت: برای فقراء کمک و صدقات مسلمین را مدیریت می کنند و رئیس کل کمیته امداد به مسئولین زیر دست خود دستور داده است که هنگام پرداخت حقوق ماهانه، اول حقوق مستمری بگیران، دوم حقوق کارکنان شرکتی و قراردادی و در آخر حقوق کارمندان رسمی پرداخت شود و تا گزارش مستمری بگیران و کارکنان شرکتی و قراردادی ارائه نشود اجازه پرداخت حقوق کارمندان رسمی داده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این قاعده، قاعده ای بسیار زیبا است، اول محروم ترین قشر حقوق بگیرد، باید در تمام ادارات و وزارت خانه ها به همین شکل باشد، این یک روش دینی است که جای تشکر از جناب آقای فتاح دارد.

وی افزود: از مسئولان خواهش می کنم در این آخر سال به اول مستمری و حقوق قشر پایین داده شود و مد نظر قرار گیرد، دین این را می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه با اشاره به مشکلات صادرات محصولات کشاورزی در استان گفت: صادرات محصولات کشاورزی هر ساله در استان ما با مشکلات جدی مواجه است، هم مسئولان استانی و هم نمایندگان مجلس برای این مشکل برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: کشاورز یک سال چشم خود را به این محصول دوخته است و وقتی محصولات این طور می شود از هست و نیست ساقط می شود، لذا به جای مباحث حاشیه ای به مباحث رفاهی فکر کنند و از مسئولان کشوری مطالبه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار